Schrikachtig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Schrikachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 17:09

Vandaag was ik men paardje aan het poetsen en was hij heel nerveus, maar heb er toen verder niet opgelet gewoon gepoets etc. En toen ik hem terug in de wei wou zetten werd hij nog nerveuzer (als je terug naar de wei wilt moet je om de stallen heen lopen en dan ben je er bijna. Het vervelende is dat als mijn paardje schrikt of iets dergelijks dan rent hij juist op mij af No Cheer Ik weet ook niet waarom hij dan op mij afkomt, als hij nou gewoon andere kant op wil, voor mijn veiligheid dan toch Bloos

kan ik hier iets aan doen ?

LiekeXviona

Re: Schrikachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:53

Heee,

Ik weet niet aan welke kant jij loopt?
Maar als een paard schrikt springt hij altijd de andere kant op.
Dus je kan het beste lopen aan de kant van waar het paard schrikt. Knipoog

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:07

Ik probeer ook altijd aan de kant te lopen tussen het 'enge' en het paard... Het kan trouwens ook zijn dat wanneer hij ergens van schrikt en naar jou toe komt hij steun bij je zoekt... (wat opzich wel weer heel positief is). Mijn verzorgpaardje doet dit ook... Als hij ergens bang voor is en ik loop met m aan de hand dan gaat ie achter mij lopen Tong uitsteken.

Maar is het sinds kort dat hij zo nerveus is of is dat al een tijdje?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 18:43

dit is is af en toe zo, steeds hetzelfde stukje maar het lijkt dan wel of hij voor alles om zich heen bang is. op dat moment komt hij naar mij toe, wat ik wel vreemd vind. ik weet niet wat hij zo eng vind.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:59

Het lijkt mij dat hij steun zoekt bij jou. Maar dat niet bij je vind, dat is deels doordat hij ej toch niet als leidende merrie ziet. Als hij jou als leidende merrie zou zien zou hij 1. niet schrikken of minder snel schrikken en 2. niet in je persoonlijke ruimte komen.

dit los je op door je band te versterken dms grondwerk en NHS en dus ook je positie to je paardje te verduidelijken. Dit vertrouwen mag nooit beschaamd worden...
Daarnaast zou ik schrik en obstakel training doen. heo vaker ze met eng worden geconfronteerd en dat met een goede ervaring koppelen des te minder snel schrikken ze.

Als die band er is kun je het probleem ter plekke oplossen door duidelijk aan te geven dat er niets angstigs is en je eigen ruimte aan te geven. Ook kun je dan de aandacht bij jou houden door oefeningen te doen.