Hallo allemaal,
Ik heb een 3 jarige appaloosa, spirit heet ze.
Nou heb ik een probleem met haar, helaas.
Een paar weken terug heeft ze heel hard haar kop gestoten tegen haar staldeur ff schikken
maar allemaal goed gekomen gelukkig. Nu is het feit dat ze heel erg paniekerig is. Als iemand langs haar stal loopt gaat ze paniekerig in een hoek staan. Zodra deze persoon weg is dan is er niks meer aan de hand. Bij mij doet ze dit gelukkig niet, maar hoor het van stalgenoten die ook weer van haar reactie schikken. Nu als ze vast staat en je komt langs haar hoofd schikt ze naar achter, heel vervelend voor haar. Dit doet ze vooral als ik haar niet aanraak. Als ik haar blijf aanraken is er niet heel veel aan de hand. Als ik in haar stal ben heeft ze het ook ze word bang en probeerd in een hoek te gaan staan. Als ze eenmaal in de paddock staat is er helemaal niks met haar aan de hand dan kan ik in principe onder haar door kruipen en schik nergens van.
Dit is duidelijker naar voren gekomen sinds een week of 2 denk ik.
Ik probeer van alles maar ze blijft echt ontzettend schikken.
Ik weet het echt ff niet meer.
Ze is altijd wel schikkerig geweest als ze vast stond, maar dit ben ik niet van haar gewent.
Als ze vast staat(waar ze dan eigenlijk alttijd schik is tussen 2 stallen in en staat aan beide kanten van het halster vast. Zal ze zich opsloten voelen??
Als ik haar buiten aan de muur zet aan de vastzetlijn dan is het al een stuk minder.
Ik heb ook gedacht dat het misschien aan haar ogen ligt.
Wie kan er mij wat raad/tips geven?
Alvast bedankt