Benfan schreef:Dat het paard uit de galop valt kan heel goed aan jou liggen, je hebt het er al over dat je spierpijn had, het kan dus heel goed zijn dat je hem niet genoeg steun gaf en dat hij daarom moest stoppen met z'n galopje om niet om te vallen. Ten alle tijden tot 10 tellen, en als je al zo snel over de dolle bent is het beter gewoon af te stappen en te stoppen met rijden want op deze manier ben je echt verkeerd bezig. Een zweep is er NIET om mee te straffen en al helemaal niet om mee te meppen. Ik heb altijd geleerd dat je bij alles wat er gebeurd als je rijd na te gaan of JIJ wel goed bezig bent, en niet direct alle schuld op het paard te vestigen. Het is verdorrie een dier! niet een machine. Ik ben eigelijk ook een van die mensen die flipt als ze dat soort dingen zie, en ik ben bang voor je dat nog meer mensen hier er net zo over denken. Ik vind het bijzonder spijtig voor dat paard dat jij je woede op hem richte ondertussen je boos was op de mensen om je heen? heel flauw ontzettend oneerlijk en bovenal kinderachtig.
Mooi gezegd Benfan!
Alles dat een paard fout doet het heeft nog niet geleerd, fout aangeleerd of jij als ruiter geeft niet de goede hulp.
De schuld moet je mijn inziens dan ook niet bij het paard leggen, maar bij jou.
Zoals Benfan zegt, je had zelf spierpijn. Dat is meestal niet de meest ideale situatie voor het behalen van een goede, onafhankelijke zit, waar het paard gemakkelijk door kan macheren.
Nee, ik denk ook dat je eens goed na moet denken over waar jij je zweep voor gebruikt en waarom en hoe je een paard straft.
Daarnaast, je zegt dat je 10 jaar rijdt, dat zegt over het wel of niet goed kunnen rijden natuurlijk helemaal niks! Er zijn mensen, die met 2 jaar redelijk rijden en er zijn mensen, die het nooit leren.