Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Wat noem jij "voldoende eruit komen"? Het zou wel eens kunnen dat je nog behoorlijk jonge paard daar een heel andere mening over heeft.
Pascha schreef:Of gewoon wat harder aan het werk zetten, dan gaan de spatjes er ook wel vanaf.
Pollux schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zeker begrip voor haar jonge speelsigheid. Ik word ook niet boos op haar (ondanks dat ik wel eens gek van wordt) , want ik begrijp dat ze gewoon ergens heen moet met haar energie. Nu je het zegt is dit gedrag inderdaad begonnen vanaf het moment dat het duidelijk was dat de lente in de lucht zit.... Ik ga kijken of er op stal mogelijkheid is om haar meer buiten te laten en ga gewoon door waar ik mee bezig ben zoals ik altijd doe.
Pascha schreef:Of gewoon wat harder aan het werk zetten, dan gaan de spatjes er ook wel vanaf.
Pollux schreef:Longeren doe ik nooit langer dan een klein half uurtje, eigenlijk zelfs nog maar 20 tot 25 minuten, maar dan wel licht bijgezet. Ik ben heel erg voorzichtig met haar want ik ben als de dood dat ik haar te vroeg overbelast, dus rijd ik haar liever iets te weinig dan te veel. Maar ja, dan krijg je wel dat ze blijkbaar haar energie niet kwijt kan met de hoeveelheid uren die ze dagelijks buitenkomt. Ik hoop dat het lukt om haar meer buiten te krijgen, anders ga ik toch maar voor een extra keer rijden per week....In ieder geval totdat ze weer hele dagen in de kudde het land opkan.
polly2 schreef:Pascha schreef:Of gewoon wat harder aan het werk zetten, dan gaan de spatjes er ook wel vanaf.
Precies...en niet meer wandelen, waarbij ze haar te veel aan energie moet onderdrukken.
Dus de tijd die je aan wandelen besteedt, besteden aan rijden/longeren/los laten rennen.