Bridge en handtarget (Teblick) met 8 maanden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laurel

Bridge en handtarget (Teblick) met 8 maanden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 16:12

Vraag is dus of dit nut heeft om te oefenen met een 8 maanden jong paard. Ook heb ik hier op Bokt al gezocht naar info over paard netjes laten wachten op voer.
Als ik het voer kom brengen in het land, stormt het spul hier enthousiast op me af. Erg "leuk" allemaal...maarre, graag hoor ik verschillende opties van corrigeren.

Lise81

Re: Bridge en handtarget (Teblick) met 8 maanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:23

Ik heb er geen ervaring mee, maar zou je het probleem wat meer kunnen uitleggen? Je wilt oefenen met 1 veulen/enter of met meerdere?

laurel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 21:25

Ik wil oefenen met 1 veulen, maar zijn vriendinnetje komt net zo goed op het eten afstormen. Waarschijnlijk is hier niet echt een oplossing voor.
Dan rest mij nog de vraag over het boek van Inge Teblick; welke oefeningen kan/mag ik doen met een veulen van 8 maanden?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:15

Dat kun je zeker wel aanleren.
Gewoon nóóit iets te eten geven als ze te dicht bij je staan.

Je hoeft niets te corrigeren.. Als ze opringerig worden en te dicht bij komen blijf je gewoon stokstijf staan en krijgen ze niks. Zodra ze een paar passen terug doen beloon je ze door middel van het voer te geven. Dit hebben ze echt snel door.

En ook altijd wanneer je een snoepje geeft je hand zo ver mogelijk uitsteken. Vlak bij jou lichaam mag nooit iets te vinden zijn.

laurel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 16:08

Oke, dank je!