gravende paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

poldermodel

gravende paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 21:16

Nemen andere paarden dat gedrag over ???

Laura_Wodan

Re: gravende paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:17

paarden nemen zeker gedrag van elkaarover!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:18

Nou, dat hoeft niet per se hoor. Maar het kán wel.

fuego3

ja, dus zou ik ze iets geven om ze af te leiden , hooi of iets dergelijks. Tong uitsteken

Zammie

je bedoeld dat ze gaten graven? Denk niet dat ze het over nemen. Ik heb er zelf eentje die dat graag doet en de anderen staan dan wel te kijken, maar hij weet dat hij dat niet mag doen en heeft er een soort spelletje van gemaakt. Net doen alsof en dan wegrennen als ik eraan kom...

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:39

nee ,,, het is ook niet gezegd dat hij het over zal nemen ,maar de kans is wel aanwezig natuurlijk,, en door ze iets te eten geven kun je mischien er voor zorgen dat het andere paard dat ook minder gaat graven, Tong uitsteken

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:41

Veel paarden doen dat nou eenmaal gewoon voordat ze gaan rollen... En of ze nou hooi hebben of niet, rollen doen ze toch wel Lachen

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:45

rollen is hier niet het probleem geloof ik?? Maar het graven van echte gaten Vingers aflikken

sjomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:48

wel als je het gedrag beloont. Net als schrapen bij voeren. Een van onze paarden deed het heel erg toen we hem kochten, maar na een half jaar had hij het afgeleerd. Hij ging schrapen als hij gevoerd werd, maar voor hem was het andersom, als hij schraapte dan kreeg hij voer
Maar je moet super consequent zijn en geduld hebben, moest in het begin soms wel 10 minuten wachten voor meneer klaar was met schrapen.
Maar hij kreeg pas voer als hij ophield met schrapen.
Het kan ook zijn dat hij als er weinig gras staat hij op zoek is naar de graswortels om te eten(natuurlijk gedrag), dan gaat het vanzelf weer over als er weer meer te eten valt.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:57

Tja, zoveel paarden zoveel gaten Haha! Die van mij doet het alleen in de bak/paddock en niet op het gras.... En het heeft niets met rollen te maken of geen eten meer hebben, het is bij hem een soort spelletje en dat kun je ook echt aan hem zien. De manier waarop hij dan kijkt en als hij je "toevallig" ziet doet hij net alsof er niets aan de hand is, maar zodra je uit zicht bent dan gaat het voetje weer in beweging. Is wel komisch hoe hij dan met de omgeving bezig is. het is net een klein kind wat iets ondeugends doet...

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 16:27

bij ons begint de 1 met graven, de ander word nieuwsgierig... en ja hoor; na een kwartiertje staan ze samen te graven.. arme rijbak Haha! (in de wei doen ze dit niet) ik denk dus dat paarden WEL gedrag van elkaar overnemen. maar ik denk dat het meer met het 'kuddegedrag' te maken heeft ofzo.. net als dat als er 1 paard gaat rollen de rest dat ook doet.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 19:10

Onze jaarling staat ook altijd flink te grafen, en niet kuilen van 10 cm. Maar écht diep, dus als hij er in heeft gestaan mag ik met schep er weer achter aan. Het jonge spul gaat daar om ook in opfok omdat ze de hele rijbaan kapot maken. De andere doen het soms wel een beetje, maar niet zó erg als die kleine etter.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:28

Mijn paarden staan soms de hele uren te graven. Eerst 1, later met zijn tweeen. Wij hebben bijna een vijver in het land zo groot gat is het inmiddels. Wij wisselen van weide, in de ene weide doen ze het wel in de andere niet. Typisch...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:07

ik ken ook heeeeeeeeeel veel paarden die dat doen bij ons ops stal !
soms is het echt vet erg overal gaten en kuilen Nors opkijken
laatst stond mijn paardje haast tot zijn knieen erin ! Pling
gelukkig doet happy het niet maar hij gaat er wel in rennen
en rollen Gestoord Ach gut

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:10

Dat doen ze bij ons ook Nagelbijten / Gniffelen Er begint er één en zodra die stopt, gaat de ander verder.. We moeten dan ook regelmatig een diepe kuil dichtmaken, als je de bak wilt gebruiken ..

LarissaenA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:30

jaa
soms zit er onder het zand een soort van aarde en dat vinden ze lekker smaken en dan gaat de andere het ook proberen hoe het smaakt en dat vinden ze blijkbaar lekker dus dan gaan ze verder met gravene.