Opeens bang van verkeer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Tine

Opeens bang van verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 17:46

Hoi, allereerst sorry als dit hier verkeerd staat.
Onderwerp:
Snoopy..
Snoopy (shetje) heeft vroeger al enkele keren door de velden gelopen met mij en m'n mama (was toen 10 jaar) aan een touw, altijd heel rustig, geen schrik van verkeer enz.. Hij moest dan ook 15 meter over de straat lopen Knipoog
Maar nu.. Z'n weide staat dichtbij de straat.. maar wel redelijk hoog.. maar als ik met het longeertouw in het kleine weidetje tegen de straat komt (extra gedeelte) dan schrikt ie en begint rusitg te bokken en wil steigeren (een beetje)..
En net ook, stond zo nog niet in het extra deeltje van de wei.. Ik roep men shettie, hij komt rustig af.. auto komt eraan en hij schrikt wat weg.. Niet zo erg maar waardoor zou dit komen?

opala

Re: Opeens bang van verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:12

Het kan van alles of niets zijn Clown . Ik wijt het maar aan momenten van onzekerheid bij mijn paard. Het zijn levende wezens en niet altijd voorspelbaar. Houd er rekening mee.

Shull

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:16

gersuststellen bij dingen die het paard eng vind is heel belangrijk.

Jitkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 19:20

ik ben het met shull eens.. dat is eht beste om te doen .laat je shetlander merken dat jij rustig bent.. dat hij jou ken vertrouwen. als hij bij je iss... als hij merkt van hey ik ben bij haar veilig dan doet hij het ook niet meer zo vaak

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 19:22

of ze denken dat het goed is om te schrikken wanneer jij ze gaat "geruststellen" en dan ben je verder van huis.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 19:26

Maar het was echt super raar.. Anders heeft hij nooit bang en opeens.. zie ik dat hij verschoot.. er was een vriendin bij me en ik had hem aan het halstertouw.. Ik ben rustig naar hem heen gegaan en heb het halstertouw log gemaakt en hij is in draf naar beneden gegaan.. echt raar vindt ik..

Vincent_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:27

het blijven dieren.

maar meschien is er ook wel iets gebeurt waardoor
hij er angstig voor is

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 17:02

Ik zou niet weten wat er gebeurd zou kunnen zijn.. Er is niets speciaal gebeurd met de weg en ook niet met de weide..
Nou ja, heb hem nog MAAR twee keer zien schrikken maar mss gebeurd dit wel vaker als ik er niet ben..