Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
WildChild schreef:Naar aanleiding van het topic ''Paard leren dat hij overal mag mesten?'' heb ik een vraag.
Ik ben een maand geleden met mijn paard verhuisd naar een andere stal. Deze stal heeft, in tegenstelling tot mijn vorige stal een 'Meulendijks Bodem'. Op deze bodem mag geen mest blijven liggen, dit moet je dus gelijk opruimen. Nu valt het me pas op hoeveel mijn paard mest onder het rijden. Ik ben gaan denken, en ik weet dat hij het vroeger ook deed, maar dat valt dan natuurlijk niet zo op. Hij mest gemiddeld 4 keer per rit, iedere keer een klein beetje. Nu ben ik het gaan vergelijken en ben ik erachter gekomen dat er veel paarden zijn die veel minder tot niet poepen. Nu vraag ik me af waar het aan ligt. Ik weet bijna zeker dat mijn paard het niet doet uit stress, aangezien hij vaak juist poept op een ontspannen moment. Kan je je paard afleren om te mesten tijdens het rijden?
Als we een lange tocht doen, heeft meneer gegarandeerd 4x gepoept, terwijl de andere paarden die meezijn max. 1x poepen of zelfs helemaal niet. Maar ook gewoon in de wei poept hij meer dan gemiddeld, dus ga ik er maar van uit dat hij een snelle spijsvertering heeft
Zolang de mest normaal is, vind ik het niet erg dat hij zoveel poept.
Haha, maar ik denk niet dat dit het is, aangezien hij ook nog wel eens wil mesten als hij juist gespannen is.. 
Vanuit stap, vanuit draf en vanuit galop.
Dat doet hij ook in een proef en is dan met geem mogelijkheid vooruit te krijgen. Kan héél irritant zijn.