dominant tegen ander paarden in buitenbak afleren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

dominant tegen ander paarden in buitenbak afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 12:08

Hoi ik vindt het zielig voor nowornever ze geen paard heb om mee te rennen als ze los gaat. Die ander vorige paard hadden we een mooie partner gevonden.

Als ik nowornever los gooit in de buitenbak dan gaat ze rollen en na het rol is het saai lopen of van die plantjes eten aan de zijkant van het buitenbak. Soms staat ze gewoon in de bak echt stil.

Verwend is ze totaal niet. Bij rijden poetsen enzo samen met ander paarden ook allemaal geen problemen het is puur alleen los in de buitenbak.

Als ik de buitenbak in komt dan is ze al blij ze ziet me dan als een speelmaatje ik jaag haar dan ook meest op Clown

Gisteren hebben we weer elke paard geprobeert maar het gaat telkens mis en op het land is het totaal geen probleem ze zat in de groep van de paarden die hier staan Scheve mond Dit is al sinds ik der verzorgde dus enige tips welkom en ik wil er hier verandering aan komt.

desnoods bel ik de vorige eigenares van me paard wel althans waar ze is opgegroeid wat ik er eventueel tegen aan kan doen

Black_White

Re: dominant tegen ander paarden in buitenbak afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:00

Dominantie kun je niet afleren. Ik denk niet dat je dat moet willen. Misschien is je paard wel heel tevreden met een draadje er tussen?

Het is ook moeilijk te begrijpen vaak dat als het paard altijd alleen naar buiten gaat dat er op eens een ander paard op 'haar' terrein komt. Dat kan voelen als indringers en daar zijn sommige paarden niet van gedient. Als je 2 paarden bij elkaar zet op een andere locatie kan het eenvoudiger zijn.

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:05

mijn pony acepteerd ook nauwlijks andere om haar heen (slaat echt alles van haar af... Bloos )
mr nu er een draadje tussen zit vind ze het prima...
miss hoeft ze niet zo zeer gezelschap in de wei...
anders is het miss handig om haar in een klein vast groepje te zetten als ze dan een maal haar plekje weet worden ze meestal wel minder dominant....
Vork

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 23:27

Black_White schreef:
Dominantie kun je niet afleren. Ik denk niet dat je dat moet willen. Misschien is je paard wel heel tevreden met een draadje er tussen?

Het is ook moeilijk te begrijpen vaak dat als het paard altijd alleen naar buiten gaat dat er op eens een ander paard op 'haar' terrein komt. Dat kan voelen als indringers en daar zijn sommige paarden niet van gedient. Als je 2 paarden bij elkaar zet op een andere locatie kan het eenvoudiger zijn.

ik zal het proberen met de eigenares van de stalling als zei het ook goed vindt. Naja als de bak weer wat opgedroogd is vandaag weer lekker modderig

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:05

Als ze geen andere paarden om haar heen wil heeft ze er ook geen behoefte aan, ik zou het ook niet gaan forceren. Die van mij is ook zo dominant, die loopt nu met 1 paard in het land waar ze redelijk mee op kan schieten maar voordat het zo goed ging heeft ze hem eerst klappen verkocht waardoor hij weken lang kreupel was......... (Was trouwens niet mijn idee om ze samen te doen, ik was er niet bij toen dat gebeurde..)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:22

Dominantie kan inderdaad erg lastig zijn. Mijn verzorgpaard is ook erg dominant daar kan ook niet iedereen bij... Met de ene gaat het goed en de ander niet. Het ligt er ook aan wat voor paard(en) je er bij zet... Als ze genoeg ruimte hebben en de andere paarden zijn meer onderdanig kan het ook een heel stuk schelen...

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 13:35

de eigenares denk ook eigelijk van de buitenbak te klein voor haar is. Op moment staat ze wat apart in de buitenstalling. Voorheen stond ze naast ander paarden in de stal waar het[REDELIJK] ging.

http://i66.photobucket.com/albums/h248/ ... 1202387655 hier kan je goed zien hoe dichtbij ze bij de buitenbak staat. Alleen ze heb totaal geen probleem als er een paard vlakbij haar n de buitenbak loop als zij van buiten uit de stal kijkt.