Al snel bleek het echter iets anders te lopen als gepland... Zodra de merrie van mijn vriendin mee genomen wordt, of ikzelf iets ga doen met mijn paard flipt mijn merrie compleet... Blijft ze alleen op stal achter dan breek ze de halve stal af en schreeuwt ze continu naar haar vriendin. Zelf iets met haar ondernemen is ook al geen succes. Ik kan haar nog maar amper poetsen op de poetsplaats (staat continu heen en weer te springen, schreeuwen, hangen etc.) en het rijden... Ach, laat ik daar maar niet over beginnen. Kort maar krachtig, ze valt haast niet behoorlijk te rijden en doet ook dan niets anders als stuiteren en schreeuwen.
Natuurlijk houd ik er rekening mee dat ze pas net verhuisd is en dat alles nieuw voor haar is. Toch herken ik dit gedrag totaal niet en kan ik het dus ook niet helemaal plaatsen. Ik ben namelijk al vaker verhuisd met mijn merrie en dit was nooit een probleem. Ze is wel wat stressig van aard maar dit overdreven gedrag heeft ze nog nooit laten zien. Het mooie is zelfs dat zij vrijdag eerder arriveerde als haar vriendin. Terwijl ze zo alleen in haar nieuwe stalletje stond was er helemaal niets aan de hand, ze was de rust zelve! Pas toen haar vriendin kwam begon het hele drama.
Het paard van mijn vriendin heeft overigens nergens last van
Wat denken jullie van deze situatie? Ik wil het best nog even aankijken maar ik hoop toch echt dat dit niet al te lang gaat duren... De stress die het op het moment opleverd lijkt mij nou niet echt goed voor mijn merrie. (en haar andere buurvrouw die ook onrustig wordt van alle commotie)