Hij wordt steeds speelser met me, loopt me achterna als een hondje en geeft me super vaak kusjes ook komt ie aandraven als ik hem uit de weide haal.
Hoe ik dit deed:
Elke dag er zijn, weer of geen weer als was het maar voor ff.
Als ik aan kwam staldeur open en een dikke zoen op zijn neus.
Ook ben ik altijd uren bezig met poetsen en knuffelen en doen.
Met rijden sla ik nooit! soms een tikje maar nooit hard.
Ook stop ik altijd als hij het goed doet, en ik beloon hem veel, straffen doe ik zelden.
Verder heb ik ook veel grondwerk en vrijheidsdressuur met hem gedaan.
Goed toch of niet??
Iemand nog ideeen om het vertrouwen nog meer te vergroten?
Verder had ik nog een vraag, ik merk dat het vertrouwen met mij dus veel groter wordt maar met de eigenaar juist minder, het kan zijn dat ik het mis heb maar het lijkt. Ik bedoel hij hinnikt naar me als ik aankom, bij haar een briesje.
Vandaag zaten we met zen 2en op de bakrand, zij kwam eerst aan en toen keek ie ff en snuffelde verder, toen kwam ik aan en kwam die meteen aanlopen en met me knuffelen.
Bij haar deed ie het niet.. Pas toen ie geen aandacht meer van me kreeg omdat het kleine shetlanderveulentje wat erbij staat nie genoeg aandacht kreeg vond ie

Is dit normaal?? Ik heb ook et idee dat ze het niet zo leuk vind en ontkent, kan aan mij liggen

maar ik bedoel het lijkt me logisch dat een paard meer vertrouwen in de eigenaar heeft dan in de verzorger tog?
Misschien kan het komen omdat zij heel vaak en snel boos op hem wordt en dan (in mijn ogen) hem echt slaat!
Als ik er iets van probeer te zeggen dan heb ik een probleem want dat is niet zo en dit en dat en binnen de korste keren heb ik ruzie..
Ook is ie dan met rijden bij haar super vervelend en bij mij zo mak als een lammetje..
maar ik vind het gewoon zielig hoe zij er dan mee om gaat maar weet niet hoe ik dit goed kan brengen

Iemand tips? Meningen? Ideen?
Ik hoor ze graag