Vertrouwen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

louie4ever

Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 00:45

Ik heb nu sinds ongeveer een maandje eindelijk weer een verzorgpony ik merk dat het vertrouwen steeds groter wordt Haha!
Hij wordt steeds speelser met me, loopt me achterna als een hondje en geeft me super vaak kusjes ook komt ie aandraven als ik hem uit de weide haal.

Hoe ik dit deed:
Elke dag er zijn, weer of geen weer als was het maar voor ff.
Als ik aan kwam staldeur open en een dikke zoen op zijn neus.
Ook ben ik altijd uren bezig met poetsen en knuffelen en doen.
Met rijden sla ik nooit! soms een tikje maar nooit hard.
Ook stop ik altijd als hij het goed doet, en ik beloon hem veel, straffen doe ik zelden.
Verder heb ik ook veel grondwerk en vrijheidsdressuur met hem gedaan.
Goed toch of niet??
Iemand nog ideeen om het vertrouwen nog meer te vergroten?

Verder had ik nog een vraag, ik merk dat het vertrouwen met mij dus veel groter wordt maar met de eigenaar juist minder, het kan zijn dat ik het mis heb maar het lijkt. Ik bedoel hij hinnikt naar me als ik aankom, bij haar een briesje.
Vandaag zaten we met zen 2en op de bakrand, zij kwam eerst aan en toen keek ie ff en snuffelde verder, toen kwam ik aan en kwam die meteen aanlopen en met me knuffelen.
Bij haar deed ie het niet.. Pas toen ie geen aandacht meer van me kreeg omdat het kleine shetlanderveulentje wat erbij staat nie genoeg aandacht kreeg vond ie Knipoog
Is dit normaal?? Ik heb ook et idee dat ze het niet zo leuk vind en ontkent, kan aan mij liggen Knipoog
maar ik bedoel het lijkt me logisch dat een paard meer vertrouwen in de eigenaar heeft dan in de verzorger tog?
Misschien kan het komen omdat zij heel vaak en snel boos op hem wordt en dan (in mijn ogen) hem echt slaat!
Als ik er iets van probeer te zeggen dan heb ik een probleem want dat is niet zo en dit en dat en binnen de korste keren heb ik ruzie..
Ook is ie dan met rijden bij haar super vervelend en bij mij zo mak als een lammetje..
maar ik vind het gewoon zielig hoe zij er dan mee om gaat maar weet niet hoe ik dit goed kan brengen Knipoog

Iemand tips? Meningen? Ideen?
Ik hoor ze graag Knipoog

louie4ever

Re: Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 18:13

niemand?

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:12

Ik denk dat je het niet te veel naast elkaar moet leggen de hele tijd.
Jij vind de pony leuk en andersom, dus dat is toch prima? Je hebt er hard aan gewerkt een band te krijgen en zo te lezen is dat gelukt. (Kusjes zie ik geen meerwaarde van trouwens, je kan net zo goed een aai over z'n hoofd geven, maar goed)

Het is niet zo logisch dat een paard meer vertrouwen heeft in zijn eigenaar, dat ligt aan de eigenaar. Er zijn, denk ik, zat paarden die soms een vreemde beter vetrouwen dan zijn eigenaar. Het staat of valt met hoe iemand is tegenover zijn paard.

Je hebt het er over dat ze iets niet zo leuk zou vinden - en ontkend. Snap niet wat ze dan niet zo leuk zou vinden? Misschien vind ze het wel prettig dat de pony het wel goed met jou kan vinden.
Dat ie met rijden vervelender is dan bij jou, kan om veel verschillende redenen zijn. Misschien heeft zij er eigelijk geen zin in of ze vraagt gewoon dingen die de pony moeilijk vindt bijv.

Niemand kan eigelijk verder hier er iets over zeggen. Het is hoe jij het ziet en opvat en voelt, het kan best zijn dat het allemaal mee valt eigelijk. Het punt is dat zij misschien niet bewust is van wat ze doet en hoe ze is tegenover de pony. Wat je kan doen is eens haar eens op video opnemen en dan later haar het filmpje laten zien - voor de leuk, maar je wordt dan ook geconfronteerd met je eigen rijden.

Verder moet je zelf er voor kiezen of je wel voor/met haar een pony wil rijden als het je zo dwars zit - het is haar pony!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:29

Ik krijg het gevoel alsof je het zelf juist graag wil dat hij jou leuker vind als de eigenaar..
Als jullie een goeie band hebben, dan kun je alleen meer vertrouwen krijgen door veel met je pony te doen en duidelijk zijn.
Dat je nooit straft kan op een gegeven moment ook misgaan, en dat hij over je heen gaat lopen.
En dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, en dat de eigenaar zelf wel strenger is, is dat alleen maar goed want er moet wel iemand de baas zijn.

En je moet er niet zo mee bezig zijn op de pony jou leuker vind of de eigenaar, want het gaat er immers om dat je lol hebt met je pony.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:33

Ik denk dat je blij mag zijn dat er een degelijke basis in dat paard zit, want anders had je serieus in de problemen gekomen. Je moet leider zijn voor dat paard, maatjes en gelijk niveau bestaat gewoon niet. Kusjes geven? Waar is dat voor nodig? Niet corrigeren? Kan heel verkeerd aflopen. Paard moet zijn grenzen kennen, en jij moet in staat zijn om die grenzen aan te geven anders kunnen er ongelukken gebeuren.

het is niet meer dan normaal dat een paard meer naar de persoon trekt die op dat moment het meest met hem omgaat. En dan maakt het niet uit of het de eigenaar is of niet. En dan maakt de (voormalige) band met de eigenaar ook niets uit...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:14

Leuk dat je zo'n band heb. Soms moet wel wat strenger zijn...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:24

Lise81 schreef:
Ik denk dat je het niet te veel naast elkaar moet leggen de hele tijd.
Jij vind de pony leuk en andersom, dus dat is toch prima? Je hebt er hard aan gewerkt een band te krijgen en zo te lezen is dat gelukt. (Kusjes zie ik geen meerwaarde van trouwens, je kan net zo goed een aai over z'n hoofd geven, maar goed)

Het is niet zo logisch dat een paard meer vertrouwen heeft in zijn eigenaar, dat ligt aan de eigenaar. Er zijn, denk ik, zat paarden die soms een vreemde beter vetrouwen dan zijn eigenaar. Het staat of valt met hoe iemand is tegenover zijn paard.

Je hebt het er over dat ze iets niet zo leuk zou vinden - en ontkend. Snap niet wat ze dan niet zo leuk zou vinden? Misschien vind ze het wel prettig dat de pony het wel goed met jou kan vinden.
Dat ie met rijden vervelender is dan bij jou, kan om veel verschillende redenen zijn. Misschien heeft zij er eigelijk geen zin in of ze vraagt gewoon dingen die de pony moeilijk vindt bijv.

Niemand kan eigelijk verder hier er iets over zeggen. Het is hoe jij het ziet en opvat en voelt, het kan best zijn dat het allemaal mee valt eigelijk. Het punt is dat zij misschien niet bewust is van wat ze doet en hoe ze is tegenover de pony. Wat je kan doen is eens haar eens op video opnemen en dan later haar het filmpje laten zien - voor de leuk, maar je wordt dan ook geconfronteerd met je eigen rijden.

Verder moet je zelf er voor kiezen of je wel voor/met haar een pony wil rijden als het je zo dwars zit - het is haar pony!

helemaal mee eens

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:29

Misschien vind hij jou aardiger en komt hij eerst naar jou toe omdat je hem snoepjes geeft? Die indruk krijg ik namelijk uit je eerste post. Ik krijg niet echt de indruk dat je echt een goede leider bent voor de pony, omdat je hem niet echt straft. Daar moet je mee oppassen, zoals eerder gezegd, die pony kan daar misbruik van maken.
Het lijkt er vooral op dat je het graag zelf wilt en dat geef nou niet bepaald een objectief beeld van de situatie.

lotte_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:37

je moet je niks van aantrekken van de eigenaar...
de pony vindt je gewoon lief en vertrouwt je heel erg
maar als ik dit lees heb ik gevoel dat je hem nooit heb gestraft als je hem te veel beloond denk die dat die altijd wat krijg en wordt die zeg maar verwend ( verwaand ) en dat moet het helemaal niet worden
Laatst bijgewerkt door Revanches op 03-01-10 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten na deze reactie verwijderd. Aangezien dit al een oud topic is. Gelieve niet meer in te reageren.