Gevaarlijk kuurtje....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebelletje

Gevaarlijk kuurtje....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 09:12

Wat zouden jullie doen? Ik zit namelijk met een vervelend probleem..

Een 2 weken terug was ik heerlijk rustig met janneke aan het wandelen. Opeens kwamen er 3 fietsers naast mekaar ons ingehaald en 1tje ervan had een soort klappertje tussen de wielen wat een ratelend geluid maakt. Zowel janneke al ik schrokken ervan en janneke reageerde erop door met een gigantische sprong voorruit te maken en een rotschop naar achter te geven. Precies knal en knal hard tegen mijn bovenbeen! (auw) En dan moet je weten dat janneke nooit of ten nimmer ooit getrapt heeft of een actie als die heeft gedaan....dat beest zal nooit een stap verkeerd zetten.
(tenminste tot nu toe Haha! )
Sindsdien als ze schrikt dan begint ze als een gek naar achteren te trappen!
Deze gevaarlijke actie is hartstikke vervelend en nog niet handig als je in de woonwijk gaat wandelen met veel geluiden, onverwachtse bewegingen en Jawel...dure auto's Duivel

Wat kan ik hierop het beste doen? Want ik wil dit rare gedrag afleren, maar van de andere kant is het echt pas sindsdien ze zo geschrokken is.
Bij ons op het erf schrikt ze nergens van en kan je een kanon afschieten maar op de openbare weg is het soms een ramp.

Wat zouden jullie doen?

lynne_berna

Re: Gevaarlijk kuurtje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 09:20

Veel oefenen denk ik.. heb eigenlijk geen idee want als ze zo trapt is het wel heel erg gevaarlijk..

succes ermee..

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:38

Ja idd, veel oefenen.. veel over de weg lopen zodat ze vanzelf aan al die geluiden kan wennen. Miss is ze zoo geschrokken van dat klepperend geluid dat ze bij elk geluidje nu op de weg denkt dat het weer zo'n eng en vervelend geluidje is. Daar kan ze miss niet tegen, en dan krijg je als reactie achteruit trappen. Dus ik zal zeggen: oefenen, oefenen, en nog eens oefenen. Ik zou geen andere manier weten om het af te leren..
En oefenen baart kunst Knipoog

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:17

Probeer, wanneer je merkt dat zij naar achteren gaat schoppen, haar voorwaarts te krijgen. Zo zal de gelegenheid niet zijn om achteruit te schoppen. Het is net zo als bij bokken. In het lichaam wordt energie opgehoopt die tot uiting gebracht wordt in bijv. een schop of een bok. Laat jouw paard die energie gebruiken om voorwaarts te gaan. Mijn paard was een bokker en heb ik dit met schade en schande moeten leren! Hij ging zelfs eens op een scooter zitten die achter ons bleef hangen!