elkaar bijten..samen laten of appart?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

elkaar bijten..samen laten of appart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 21:19

Ik heb 3 paardjes. Soraya(merrie en staat alleen naast de andere ) Gemini 5 jarige ruin en shadi 3 jarige hengst)
Nu zijn Shadi en Gemini af en toe weer lekker tegen elkaar bezig. Zoals stijgeren bijten en elkaar omver proberen te springen..Naja daar lijkt het op..Als er 1 van de 2 voorbij de stal loopt waar de andere in staat dan vliegt de geen die binnen staat zowat naar buiten om de andere te bijten.Met name Shadi doet dat.
Die voelt zijn eigen echt heel wat de laatste tijd.
Zal ik ze nu samen laten staan? Of Gemini bij Soraya zetten ? Shadi staat dan dus alleen.Want anders dekt hij zijn moeder?
Of samen laten staan ? Gemini krijgt behoorlijk kale plekjes en (schaaf)wondjes ervan. Shadi af en toe ook.Maar minder.

Allejandro

Re: elkaar bijten..samen laten of appart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:21

Lekker laten stoeien lijkt mij ..
hoort erbij

hangt er beetje van af of het echt vechten is of stoeien..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:22

sja, als het even kan zou ik ze gewoon bij elkaar laten
maar ik zou ook eens gaan bekijken of het nut heeft de hengst , hengst te laten of dat het misschien handiger is voor hem zelf om ruin te zijn
het zou redelijk logisch zijn dta ze op den duur niet meer bij elkaar kunnen (de twee kerels)
ik bedoel twee kerels, 1 merrie en dna dalijk ook nog een hengstige merrie want de tijd van het jaar zit er weer aan te komen ...dat is bijna vragen om problemen met de kerels onderling ... en voor de hengst zou het ook erg sneu zijn als hij alleen moet staan omdat hij hengst is en noiet bij de merrie kan ivm dekken en niet bij de ruin omdat dat bonje is/word
dan is ie beter af als ruin zodat hij wel bij de anderen kan

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:24

Wil je Shadi hengst laten? Ik persoonlijk zou hem laten castreren, zodat ze in de toekomst allemaal samen kunnen staan. Of je moet andere plannen met hem hebben natuurlijk...

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 12:29

Hij hoef geen hengst te blijven van mij. Hij is ook redelijk brutaal en denk niet dat hij dus zo makkelijk zal gaan blijven dan.Castereren kan alleen nu nog niet vanwegen het weer modder etc moet echt goed droog zijn dan.
Wil hem iig niet als dekhengst gaan gebruiken.