Ik heb me net aangemeld en ben absolute leek wat paarden betreft. Maar voor mijn opleiding paraveterinair met differentiatie paard moeten we een presentatie in elkaar knutselen. Ik en mijn groepje hebben gekozen voor het onderwerp gedrag(sproblemen). We zijn al bijna klaar, maar ik moet nog een paar voorbeelden bedenken over bepaald gedrag. Het zit zo. Gedrag bestaat uit een aantal onderdelen; normaal gedrag, afwijkend gedrag en ongewenst gedrag. Afwijkend gedrag is weer onderverdeeld in: het gedrag kan deel uitmaken van zijn natuurlijke gedrag, maar het gedrag kan ook deel uitmaken van wat hij normaal niet in het wild doet (zoals de stalondeugden). Gedrag dat deel kan uitmaken van het natuurlijke gedrag wordt ook weer verdeeld in: het gedrag wordt in de verkeerde context gebruikt, en gedrag dat in een afwijkende frequentie wordt toegepast (snappen jullie het nog?) Van deze laatste twee moet ik een voorbeeld bedenken, maar aangezien ik totaal niks weet van normaal gedrag van paarden, kunnen jullie me misschien helpen. Dus het maakt deel uit van zijn natuurlijke gedrag alleen wordt het óf in de verkeerde context gebruikt óf in een afwijkende frequentie. Wie weet hier voorbeelden bij te noemen?
Alvast bedankt!
Groetjes Manuela
Ik weet niks van gedrag van paarden en zoeken op 'natuurlijk gedrag in afwijkende frequentie' gaat niks opleveren vrees ik.
. Als je even googled op Vrijheidsdressuur of Clicker met paarden kan je nog veel meer leuke dingen vinden.