Ze schrikt alleen van kleine dingen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ravado

Ze schrikt alleen van kleine dingen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 17:24

Hallo,

Ik heb een 10 jarige merrie, waarbij bij verkoop gezegd werd dat ze nooooit onder het zadel zou bokken of steigeren e.d. (We hebben d'r nu 1 1/2 jaar)
Ze is altijd superbraaf geweest, ook bij haar vorige eigenaresse en bij de handelaar, maar sinds we haar hebben, kijkt in de binnenbak altijd om haar heen. Bij grote lawaaiige geluiden draait ze haar oor nog niet om, maar bij een superzacht geluid (als bijv. een paard z'n been verzet in het stro dat een beetje ritseld.) schiet ze er als een gek vandoor en bokt dan. Als je eropzit voel je 't gelukkig bijna niet dat ze bokt, anders was k er al tig keer af gevallen Clown , maar goed. Buiten en in de buitenbak schrikt ze nergens van. Ook op de poetsplaats blijft ze rustig, maar ook in stal, als een onbekende voor haar stal langs loopt schrikt ze soms nog eens. Wat kan ik doen??

ellepel

Re: Ze schrikt alleen van kleine dingen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:09

negeren Knipoog

gewoon niet op reageren,dan vergeet ze het zelf ook wel.

juliaatje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:28

mijn pony doet dat ook, hier zijn wat tips
1 zorg dat je haar aan veel van die geluiden laat wennen
2 reageer dar niet op
3 ga wel fannatiek aan het werk als je rijdt en zorg dat ze niet de kans heeft om overak naar te kijken

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 01:45

onze merrie deed het ook soms.
We noemde het 'bakspoken' hehe:)
je moet gwn altijd je teugels kort houden en als ze verschiet, direct omdraaien en terug op haar plaats zetten.
op den duur heeft ze het wel door hoor Tong uitsteken
en ik werd sneller voor haar terug te nemen Knipoog