Ik heb sinds een tijdje een hondje en wil daar graag mee naar buiten gezamelijk alleen stuiten we op een probleem wat er sinds vorig jaar is ingekomen. Ze heeft een hekel aan honden gekregen. Op haar vorige stal was een hond die altijd voor haar stal vreselijk blafte, ze vond het vreselijk en probeerde te buiten en te drijgen. Echt wat doen deed ze niet ze was gewoon boos. Echte agressie naar honden had ze niet en ging voorheenb altijd goed met andere dieren en honden om, het waren vriendjes. Tot ze met een paard in de bak stond en die hond de bak inrende. Ze zag dat en spurde op de hond af en sprong boven op de hond. Een logische reactie eigenlijk, de hond is inmiddels overleden door inwendige bloedingen, de eigenaar wilde er niet mee naar de DA ondanks mijn aandringen (erg laks als je het mij vraagt). Maar goed dit is er gebeurd en nu als ze een hond tegen komt is ze boos en begint met haar voorbeen te maaien naar de hond als ik erop zit en de hond te dicht in de buurt komt meer doet ze (voorlopig ) nog niet. Als ze op stal staat en de hond komt eraan wordt ze boos en gaat ze drijgen met haar billen. Hoe kan ik dit gedrag omturnen in weer iets positiefs en het uiteindelijke doel naar buiten gaan met mijn hondje erbij. Is dit wel te doen alleen of moet ik hulp inschakelen want het leven van mijn hondje wil ik niet op het spel zetten.