Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lise81 schreef:"de aard van het paard" van Stephan Budiansky vind ik een heel duidelijk boek en een ontzettende aanrader!!!!
Gaat in op de evolutie, intelligentie en het gedrag van het paard - is op onderzoeken gebaseerd. Er worden weinig conclusies getrokken en ook geen dingen aangedragen over hoe je met je paard zou moeten omgaan. Kortom een heel nuchter en nuttig boek.
Een ander boek is "paardentaal" van Henry Blake, dat is echt ouderwets leeswerk. Maar hierin wordt gelijk aangekaart hoe je met paarden zou moeten "praten". Lijkt erg op het boek van Monty Robert "de man die naar paarden luisterd".
Er zijn heel veel boeken van trainingsmethoden die eerst in gaan op het gedrag van paarden.
Boeken van o.a.:
- Klaus Hemfling
- Monty Roberts
- Pat Parelli
- Nathalie Penquitt
- Linda Tellington Jones
- en vele andere

sannekeee schreef:Ik heb zelf al wel "de man die naar paardenluisterd " in mijn boekenkast liggen , ik heb heb nu 2 keer gelezen , en ik heb Shy boy gelezen Dat is zoon mooi boek , niet met heel erg veel info , maar zeker wel de mooite waard !!! (L)