Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ponyparadijs schreef:Ik persoonlijk zou eerst het veulen met een van de twee ruinen laten wennen. Kijk welke ruin het makkelijkste is en plaats die samen met het veulen. Daarna de andere ruin erbij en dan pas je merrie. Grote kans dat ie vriendjes wordt met die ruinen omdat je daar als veulen heel leuk mee kan spelen. De meeste paarden zullen een veulentje niet zo gauw wat doen. Neem de tijd om ze te laten wennen en blijf er bij. Maar zorg er voor dat je niet direct bij een kleinigheid in grijpt!
die ruinen zijn vast wel nieuwsgierig, maar het veulen zal zich erg bedreigt voelen zonder zijn bescherming...
aliesjeh schreef:kan je eerst niet een stukje afzetten zodat ze een paar dagen wel naast elkaar in de wei staan, dan hebben ze elkaar al kunnen zien en ruiken, en daarna het draadje weghalen?? beschermende moeder lijkt me in dit geval wel handig..
twinducklin schreef:de ruinen staan al buiten, die staan zomer en winter buiten , dus binnenhouden tot volgend seizoen is geen optie.
Normaal kan ik mijn merrie overal bijgooien, ze maakt zich nergens druk over en voelt zich niet snel aangevallen ( ze negeerd de andere paarden meestal in begin, en uiteindelijk is zij de leider ) maar naar het veulen is ze gewoon beschermend. Gaan de andere paarden weg als ze dreigt is het goed, zij gaat er dan gewoon tussenstaan, ook als ik er een paard naast zet met een lijntje ertussen gaat zij tussen het veulen en het andere paard staan, zelfde met vreemde mensen, dan gaat ze ook tussen het veulen en die persoon staan totdat zij vind dat het goed is.
Zou ze wel eventueel in een naastgelegend weiland kunnen zetten voor een paar dagen, maar weet niet of dat wel zoveel verschil zal maken?
Moeilijk moeilijk..