MyStar schreef:Wat me nu net te binnen schiet: je kan er ook gewoon mee aan een touw mee gaan lopen. Je zorgt er dan voor dat het touwtje slap hangt, iedere keer als ze voorbij wil lopen ga je stilstaan, loopt ze dan door, zet je haar achteruit. Na enkele keren blijven ze je braaf volgen, dit wordt ook gebruikt in obstakeltraining, om paarden te leren hun leider te vertrouwen en accepteren. Misschien ook een idee??
zal ik proberen! bedankt voor de goeie tips! hier heb ik echt wat aan, die oefeningen. het is zowiezo ergens goed voor. ik weet niet cker of dit ook het echte probleem oplost, maar het is denk ik in iedergeval goed dat ik oefeningen met dr doe zodat we een beetje een band krijgen. het lijkt me ook dat als ik een betere band met haar heb, ze toch wel een beetje respect voor me heeft en me niet zomaar gaat aanvallen
dus ik ga het zeker proberen! thanks! ohja en weetje ook of het bij paarden in het wild een betekenis heeft als je ze de rug toedraait? ze doet het namelijk alleen als ze achter me is...