Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik ging er mss iets te snel vanuit dat hij het gwn deed als bv. de voerkar eraan komt, om maar iets te zeggen, dus echt stampen uit aandacht vragen/ongeduld. Als het is uit verveling ofzo, is de beste opl. natuurlijk de oorzaak (verveling,...)weghalen door meer weidegang, meer ruwvoer, liksteen, gwn iets waar hij zich mee kan bezighouden. Staat hij veel op stal? Doet hij het enkel als jij erbij bent, of gwn de hele dag door? chantaletje1 schreef:ja, maar nu heb ik effe een hele andere vraag misschien dat iemand van jullie hier iets op weet want wat mijn paard doet is schrapen. DAt doet ze vaak met poetsen. ze is al wat ouder, dus zal moeilijk zijn haar nog wat af te leren, misschien weet iemand hier toch iets op?
Solleke_Noah schreef:Natuurlijk moet je eerst de oorzaak bekijkenik ging er mss iets te snel vanuit dat hij het gwn deed als bv. de voerkar eraan komt, om maar iets te zeggen, dus echt stampen uit aandacht vragen/ongeduld. Als het is uit verveling ofzo, is de beste opl. natuurlijk de oorzaak (verveling,...)weghalen door meer weidegang, meer ruwvoer, liksteen, gwn iets waar hij zich mee kan bezighouden. Staat hij veel op stal? Doet hij het enkel als jij erbij bent, of gwn de hele dag door?
wendietjuhhh schreef:mijn paard deed dat ook. ze wil aandacht hebben. nu doet ze het niet meer zo vaak. als ze het doet gooi ik iets naar haar hoofd! borstels, houtblokjes of zelfs een emmer als die in de buurt staat. ze heeft het heel snel afgeleerd! is misschien wel even zielig maar werkt goed.
arno8 schreef:Monty Roberts heeft hier trouwens een onmenselijke oplossing voor, maar dat ga ik hier niet aanraden.
.
Reken maar dat hij het toen wel afleerde. LDRD schreef:arno8 schreef:Monty Roberts heeft hier trouwens een onmenselijke oplossing voor, maar dat ga ik hier niet aanraden.
Ben toch benieuwd, die heeft toch niets dan goeds voor met de dieren?
Overigens, mijn oplossing: hang, als dat mogelijk is, een paar dikke metalen kettingen aan de deur zodat hij daar tegenaan mept. Zeker weten dat het daarna over is, ze schikken zich namelijk een ongeluk.
xchanel01 schreef:heb je een bal ofzo in de stal hangen? Misschien vind ie dat wel leuk