Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
Sanju schreef:Hoe lang staat ze daar nu? En welke dingen zijn er voor haar veranderd vanaf dat ze daar naartoe ging? Kwa beweging, stalling/weidegang, omgeving en sociale contacten met andere paarden?
smout schreef:Ze staat daar nu vanaf eind mei, er is veel veranderd voor haar, meer onrust, meer paarden en mensen om haar heen. Dat had ze hier niet. Ze staat wel buiten, maar heeft wel een box waar ze niet haar hoofd naar buiten kan steken, dat had ze hier wel.
Borstelen buiten de box is idd een goede. Misschien doet ze dat ook wel maar ga hem doorspelen.
Ze was bij mij ook altijd wel een beetje merrie achtig, maar niet zo boos.
Ze is nu 11 jaar.
. Verder, misschien is het paard eenkennig, als de eigenaresse nou een poos weg gaat, laat dan iemand anders het paard verzorgen, dan leert ze ook aan andere mensen wennen. miszlisanne schreef:de hengstigheid hoeft niet altijd zo te zijn liseef. de mijne is ook heel aanhankelijk als ze hengstig is en minder als ze dat niet is.
de onrust kan best een oorzaak zijn ik denk namelijk dat dat bij mijn paard ook zo is (ook chagrijnig op stal en buiten niets aan de hand) als we alleen zijn in de 'gang' is er ook niets aan de hand.
ikke schreef:smout schreef:Ze staat daar nu vanaf eind mei, er is veel veranderd voor haar, meer onrust, meer paarden en mensen om haar heen. Dat had ze hier niet. Ze staat wel buiten, maar heeft wel een box waar ze niet haar hoofd naar buiten kan steken, dat had ze hier wel.
Borstelen buiten de box is idd een goede. Misschien doet ze dat ook wel maar ga hem doorspelen.
Ze was bij mij ook altijd wel een beetje merrie achtig, maar niet zo boos.
Ze is nu 11 jaar.
Dáár heb je zeer waarschijnlijk een hele belangrijke reden! 95% van de paarden heeft hier een bloedhekel aan. Ik heb nu drie paarden verhuisd van een drukke stal met veel onrust naar een stal waar je een speld kunt horen vallen en alledrie zijn ontzettend opgeknapt, al was van twee helemaal niet duidelijk dat ze er last van hadden; ze werden veel prettiger in de omgang nadat ze verhuisd waren.
Dat merries heel lief en aanhankelijk kunnen worden van hengstigheid heb ik wel vaker meegemaakt.
Misschien zou het wel een reden kunnen zijn voor haar gedrag.