Zelfs tijdens eten loopt ze de stal uit.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celestaa

Zelfs tijdens eten loopt ze de stal uit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 22:49

Hallo,
Als ik mijn verzorgpony Celesta bix geef dan moet ik haar eerst de stal in krijgen door haar mee te sleuren en dan eten geven, meestal gaat dit dan nog goed en blijft ze eten. Maar als ik ook maar even een wat harder geluid maak of iets anders opvallends. Dan loopt ze zo snel mogelijk de stal uit en staat ze buiten mij lief aan te kijken en te hopen dat ze naar binnen mag. Ook als ik uitmest dan blijft ze gewoon zielig buiten in de regen staan en hopen dat ze naar binnen mag. Ik krijg haar dan met geen enkele mogelijkheid meer die stal in. Heeft iemand een oplossing waardoor ik haar gewoon rustig kan laten eten? Volgens mij mocht ze de stal niet in als er iemand anders in de stal was, hebben de eigenaren dat aangeleerd. Maar het is soms flink vervelend en dan mist ze haar eten omdat de geit het al opgegeten heeft..
Ze is ook bang voor licht in de stal.
Groetjes,
Josje

Liseef

Re: Zelfs tijdens eten loopt ze de stal uit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:07

Typisch... Heeft ze geen voernijd? Raar dat ze haar stal dan niet in wil... Ik denk dat je haar moet leren dat als ze bij jou de stal in gaat, dat ze erin blijft, totdat ze eruit gehaald wordt.

Celestaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 16:43

Ja, het is alleen jammer dat die deur niet dicht kan.. Maar anders bind ik haar vast ofzo.. Wel vervelend ff voor dr.. Maarja

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:45

waarom moet ze eigenlijk persee de stal in?
geef dr buiten dr bix, als stal een soort schuilstal is

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 23:38

Mijn vorige paard ging ook niet graag op stal. De box stond in het weiland, dus ze kon er in lopen wanneer ze wilde, maar ze ging nooit. Pas als je haar echt dwong, ging ze naar binnen. Als ik voer gaf en de deur liet open staan, stond ze zo weer buiten, maar probeerde dan wel van buiten af uit haar voerbak te eten Haha! . Het was gewoon een buiten paard, die van jou misschien ook? Haha!