nieuw paard schopt tegen ander in buitenbak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

nieuw paard schopt tegen ander in buitenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 23:05

hoihoi sinds vandaag staat er een nieuw paard bij het fokkerij maar zij zit met een probleem

Ze kan niet los worden gegooid met de andere paarden tenzij het grasland is dan kan ze wel zonder probleem los worden gegooid. Ook rijden met andere paarden in het bak is totaal geen probleem

Is er een manier om dat gedrag af te leren het schoppen tegen ander paarden in de buitenbak als ze gezamelijk los zijn? hartelijke dank
ps; dit gedrag is voor mij nieuw

Ilsiie

Re: nieuw paard schopt tegen ander in buitenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 23:30

is dit niet gewoon kuddegedrag? rang bepalen?

ik denk dat ik het zou laten gaan, de natuur van een paard ga je niet tegen dus denk niet dat je het af kan leren..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 23:35

nah, lijtk me niet meer dan normaal gedrag ,paard is nieuw, staat er sinds vandaag, komt bij paarden in de ba etc die ze niet kent en de paarden die nieuwe ook niet
dus moet er even vergadert worden over die baas is etc ...
ik zou het gewoon even laten gaan idd, gewoon de tijd geven
en goed kijken welke dieren je er bij zet

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:03

Klinkt inderdaad als kudde gedrag, gewoon de rang orde bepalen.
Gewoon laten gaan, maar wel in de gaten houden, als ze te ver gaan en ze komen er niet uit zou ik het nieuwe paard zo mogelijk in een andere groep plaatsten. Bij ons ging het namelijk helemaal fout. Wij hadden 2 ruinen die allebei niet op wouden geven. Ze zaten alle 2 onder de bijt wonden en waren de hele dag alleen maar aan het vechten.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 21:18

we hebben 1 groep gevonden waar die bijpaast. We hebben 4 groeppen 1 groep veulens ander 3 groeppen merries en 1 hengst die apart los gaat[gaat waarschijnlijk binnennkort al verkocht worden] maar de groep ik over had zijn van die stekere paarden waarschijnlijk ze niet van de zwakkere houd