"Knarsetanden"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xRoxanne

"Knarsetanden"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 21:08

Hallo bokkers,

Ik heb een hafje van 3 jaar, ik ben hem onlangs beginnen rijden met touwhalster, hij reageerd hier erg goed op maar voel me toch niet zo veilig dus heb ik toch een bitje geprobeerd, hij is 3 maanden geleden gecastreerd. Nu knarste hij soms af en toe, hij was niet "boos" ofzo of niet geïrriteerd, anders zou ik dat wel gemerkt hebben. Ook heb ik niet de indruk dat het bitje te klein is ofzo ...

Waarom zou mijn paardje knarsen ...

dolor

Re: "Knarsetanden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 08:45

het kan wezen dat het komt door stress vanwege dat bitje enzo in zijn mond. maar het kan ook zijn dat zijn mond pijnlijk is en dat hij dus ergens last van heeft, het is misschien zowiezo slim om de paardentandarts een keer te laten kijken, ook omdat hij straks gaat wisselen enzo.

xRoxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 14:04

dolor schreef:
het kan wezen dat het komt door stress vanwege dat bitje enzo in zijn mond. maar het kan ook zijn dat zijn mond pijnlijk is en dat hij dus ergens last van heeft, het is misschien zowiezo slim om de paardentandarts een keer te laten kijken, ook omdat hij straks gaat wisselen enzo.

Bedankt voor je tips, stress leek het niet echt want hij vind het echt geweldig, oortjes naar voren en alles willen zien. Mijn knol en stress ... hum ... ik wou schriktraining gaan doen dus zweep boven zijn hoofd en knalles maar ... gekke beest blijft staan en begint gezellig op mijn haar te sabbelen, nee, ik denk niet dat stress de oorzaak is Bloos

Tandjes wisselen kan inderdaad wel eens zijn, ik zal er de veearts is naar laten kijken ... Haha!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:07

mijn vorige pony (9 jaar) doet het ook Ja
die doet het bijna altijd... alleen de 1ne keer valt het meer op als de andere keer ( op wedstrijd bv is het stil en ben je alleen in de bak, dan hoor je t goed)
hij is medisch helemaal in orde hoor, hij zal t lekker vinden

xRoxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 14:08

Corellaa schreef:
mijn vorige pony (9 jaar) doet het ook Ja
die doet het bijna altijd... alleen de 1ne keer valt het meer op als de andere keer ( op wedstrijd bv is het stil en ben je alleen in de bak, dan hoor je t goed)
hij is medisch helemaal in orde hoor, hij zal t lekker vinden

Bij Mambo hoor ik het ook maar soms, hij doet het niet de hele tijd, op een rit van een half uurtje denk ik zo'n 6 a 10 minuten dus hij doet het niet de hele tijd.
Hij doet het dan ook (heb ik op gehad) als ik de teugels laat vieren, als ik contact houd dout hij het niet Duivel

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:40

Het is toch een vorm van spanning. Kan een lichamelijk ongemak zijn of een geestelijk ongemak.
Als hij het doet als je de teugels los laat kan het onzekerheid zijn, hij weet dan niet meer wat hij met de situatie aan moet.
Geef je paard zelfvertrouwen door kleine simpele oefeningen te doen die bijna niet fout kunnen gaan en beloon dan uitbundig

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:42

Mijn pony deed het ook, op een wedstrijd heb ik er zelfs commentaar van de jury over gehad. Dat knarstanden een vorm is van het niet prettig voelen van je pony. Ondanks alles loopt hij altijd vrolijk met zijn oren naar voren en vind rijden erg leuk!

Hij deed het ook alleen maar als hij echt aan het werk moest, Nu zei mijn instructrice dat het komt als hij geconcentreerd bezig is. Haar paard doet dat ook.

Alleen nu heeft hij het een jaar al niet meer gedaan Clown

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:21

mijn paard doet het knarsen (tis meer piepen) met zn tong tegen zn bit als ik uitstap en of heb lekekr vrij laat lopen aan n lange teugel.
lijkt me bij hem niet dat hij zich niet prettig voelt hij doet het juist na een beloning met lange teugel (heb nu dubbelgebroken bit en nu doet hij t niet meer)

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:40

dus een ander bit hielp. dat kan betekenen hij zich idd niet prettig voelde met het andere bit in zijn mond.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:31

mijn paard doet het alleen als die heel ontspannen loopt
dan gaat hij ook echt sabbelen op zijn bit

xRoxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 11:43

D_Desteny schreef:
mijn paard doet het alleen als die heel ontspannen loopt
dan gaat hij ook echt sabbelen op zijn bit

Bij Mambo loopt het schuim ook uit zijn mond maar heb me laten vertellen dat dit betelend dat je paard zijn bit "goed aanneemt"

xRoxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 13:30

Ik heb de veearts laten komen en er is niets mis met zijn tanden, tuig, bit of humeur.
Volgens hem betekend het dus dat hij zich gerust voelt en lekker ontspannen is. Vork