Hallo,
Ik heb sinds begin juli een merrie gekocht.
Het ging behoorlijk goed, maar ze begint nu toch wel raar gedrag te vertonen.
Namelijk als ik in de (groeps)les rijd, vertikt ze het gewoon om te lopen. Je kan werkelijk alles doen, maar ze zet geen stap vooruit.
Ook trapt ze snel naar een bepaalde ruin als hij langs rijd (een Fries).
Dat trappen heeft al voor enkele problemen gezorgt, want namelijk een aantal weken terug reed dezelfde ruin ook in de les en ook in die les trapte ze naar hem. Alleen ze raakte de ruiter inplaats van de ruin, dus die was een aantal weken niet in staat om te rijden.
Afijn, als ik alleen in de bak rijd, of er rijd maar 1 iemand erbij in, dan loopt ze keurig.
Nu heb ik gehoord van m'n instructeur dat het mischien kon zijn dat ze echt last heeft van hengstigheid, te vergelijken met menstruatiepijn.
Maar dan nogmaals, ze is in de zomer ook hengstig geweest en toen was ze juist erg voorwaarts.
En ik kan ook gerust met een andere ruin in de bak rijden, dan loopt ze ook gewoon normaal.
Dus ik heb echt geen flauw idee wat het is. Herkend iemand dit probleem?
Het is nog een vrij jonge merrie en ik heb haar ook nog niet zo lang, dus zat ook te denken dat ze me nog steeds uitprobeert.
Sorry voor de onduidelijke uitleg, maar uitleggen is niet echt mijn sterkste punt.