pony = chagerijnig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RMLN

pony = chagerijnig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 10:18

hallo,

ik heb 2 pony s samen staan een shetlander en een grote pony arabier x quaterhorse x new forrest
de grote pony krijgt zoiezo elke dag beweging en de shet soms wel worden ze beide elke dag gepoetst en krijgt knufelaandacht enzo toch bijt de shet de grote pony vaak en doen ze chagerijnig tegen elkaar en soms begint ze dan ook chageijrnig tegen mij te doen
wat kan ik hier aan doen? iemand goede tips?

Groetjes

Kweetnietje1

Re: pony = chagerijnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 11:42

Niet tolereren natuurlijk. Geef ze afleiding. Ga er grondwerk mee doen en laat niet over je heenlopen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:07

De Shet moet sowieso aan het werk, wet pads make sweet horses. Dat ze onderling lopen te knokken kun je niet echt voorkomen, maar chagerijnig gedrag naar jouw toe zou ik niet accepteren. Ga grondwerk doen, vinden zowel je grote pony als je shet heel leuk, en dat helpt ook dat ze niet meer zo chagerijnig naar jouw doen.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:10

Cassidy schreef:
De Shet moet sowieso aan het werk, wet pads make sweet horses. Dat ze onderling lopen te knokken kun je niet echt voorkomen, maar chagerijnig gedrag naar jouw toe zou ik niet accepteren. Ga grondwerk doen, vinden zowel je grote pony als je shet heel leuk, en dat helpt ook dat ze niet meer zo chagerijnig naar jouw doen.

?? Waarom moet de shet sowieso aan het werk?

Het chagerijninge gedrag tegenover jou moet je idd niet tolereren. Probeer ze evenveel aandacht te geven, maar volgens mij doe je dat ook al aardig. Misschien heeft de shet wel nog meer aandacht nodig.
Laatst bijgewerkt door Girlgamer op 10-12-07 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:11

Misschien om even de rangorde te bevestigen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:14

Girlgamer schreef:
?? Waarom moet de shet sowieso aan het werk?

Een paard moet voldoende uitgedaagd worden om goed in zijn vel te zitten. Alleen aandacht is niet voldoende, dat krijgt hij zo te horen al genoeg. Geef hem dingen om over na te denken, ga desnoods vrijheiddressuur met hem doen.

RMLN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 20:16

beweging krijgt die steeds vaker maar tijdens het longeren / rijden gaat ze soms gewoon stil staan en stijgeren echt heel vervelend

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:18

ik ga met Cassisy mee...........

denk dat die heel goed weet hoe hier mee om te gaan