Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
eveline77 schreef:Sinds 2 maanden rijd ik op een driejarige pony die eigenlijk nog maar kort onder het zadel is. In eerste instantie kreeg ik haar nauwelijks de bak rond en stapje voor stapje gingen we vooruit. En reed ik haar redelijk in alle gangen.
Echter sinds anderhalve week vliegt ze er regelmatig vandoor met wat schuinbewegingen waardoor ik er ook al goed hard van af ben gevallen. Vandaag ben ik na weer zo'n bui afgestapt en heeft ze wat later nadat we haar los hadden gegooid een andere ruiter er af gegooid.
Wat kan de reden zijn van dit plotselinge gedrag?
Ik durf er nauwelijks meer op te stappen omdat het voelt alsof ik op een bom stap.

Luca__ schreef:Het kan natuurlijk allemaal redenen hebben, maar die mij als eerste binnen schiet is hij/zij? niet gewoon aan het puberen? Wij hebben namelijk ook nu twee van zo'n lekkere klieren op stal die alles kapot bijten, en onder het zadel ook doen alsof er niemand meer op zit.
_Mlssa_ schreef:ze pubert gewoon straf er als ze iets fout doet mar beloon er ook als ze iets goed doet al is het maar iets heel kleins. en wees consequent
langemans schreef:hum