Help! Pony vindt shetlander niet leuk!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Help! Pony vindt shetlander niet leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 08:44

Ik heb nu ruim twee weken een Shetlander. Deze heb ik gekocht omdat mijn pony tot nu toe altijd alleen stond, en ik wil hm ook voor de kar gaan zetten als hij daar aan toe is. Nu heb ik geprobeerd om ze aan elkaar te laten wennen (de shethengst aan mijn D-ponyruin). Zodra ze bij elkaar komen begint de shet hard te kauwen, dus die stelt zich onderdanig op. Mijn pony zit dan even te neuzen, en gaat hem dan bijten, en gister trapte hij hem ook.

Wat kan ik nu het beste doen? Ze gewoon bij elkaar in de wei zetten en het maar aankijken, of heeft iemand andere ideën? De wei is wel zo groot dat ze bij elkaar vandaan kunnen – zelfs uit gezichtsveld – als ze willen. Ik ben alleen zo bang dat mijn pony mijn shetlander wat aandoet, of ben ik nu te soft? Haha!

Flew

Re: Help! Pony vindt shetlander niet leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 08:50

Is het een idee om de wei op te splitsen met een draadje waar de shet onderdoor kan rennen als jouw Dpony te ver gaat? Als dat mogelijk was, zou ik dat doen en ze dan gewoon bij elkaar zetten.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 08:51

Dat is wel een goed idee, alleen wil ik m eigenlijk niet aanleren dat ie onder draad door kan, aangezien hij dat nu al doet en het de bedoeling is dat hij straks tussen de draadjes blijft staan Haha!

Maar ik zal eens even overleggen, bedankt voor het idee in ieder geval!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 08:53

Ik denk dat je ruintje je shet alleen maar op zijn plaats wil zetten. Ze moeten elkaar duidelijk maken wie de naas is en op welke plaats ze staan in de kudde. Gewooon laten gaan samen het zal nooit lang duren als je shet zo onderdanig is.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 08:54

Hoelang heb je het geprobeerd? Denk toch echt dat je ze toch voor een langere tijd aan elkaar moet laten wennen.
Des noods zet je er idd eerst een paar draden tussen, zodat ze wel met de neuzen bij elkaar kunnen, maar niet uithalen/opjagen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 08:57

dat is toch de manier
ik had het ook met mijn paardje en het is echt ideaal Knipoog
de buiten draden 3 draadjes en binnen in maar 1 op de hoogste stand

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 08:58

als de wei echt groot genoeg is dan moeten ze op zich wel bij elkaar kunnen staan.
wat je kunt doen is een stuk afzetten voor de shet, dan kan de pony en shet over het draad kennis maken met elkaar zonder dat ze echt bij elkaar staan.
na een paar dagen zet je ze dan bij elkaar in en dan gaat het meestal wel goed.

meestal,want we hebben hier op stal een zwarte shet en mijn pony heeft zo'n vreselijke hekel aan dat dier dat ie er gewoon altijd achteraan zit Knipoog dus staan ze niet bij elkaar

hopelijk komt het wel goed bij jou Haha!

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 10:01

Ik heb precies het zelfde gehad met mijn shet en welsh.. mijn shetje was toen 4 mnd toen hij kwam en mijn welsh was al.. 4

Het begin was ook best zielig om te zien hoe gemeen mijn welsh was tegen die shet.. toch nmog even 2/3 weken aan gekeken.. en nu kunnen ze niet meer zonder elkaar!

Ze staan nu zelfs samen in 1 grote stal..
Het lijkt nu wel op een moeder/kind relatie Knipoog

Steef_Yelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:15

Het gaat om rangorde. Deze moet eerst bepaald worden voordat ze vrienden kunnen worden. je moet ze een poosje de tijd geven en daarna kan je beslissen om ze uit elkaar te zetten, maar meetsal gaat het al stukke beter, want ook al mogen ze elkaar niet dan blijven ze uit elkaar beurt als de orde is bepaald.