Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

pearlie schreef:Uhm kan het ook gewoon zijn dat dit paard staat te ouwehoeren?? Volgens mij is het vanaf een computerscherm niet te beoordelen of een zadel wel of niet past.
Of een paard loopt te klooien ook niet, maar ieder paard probeert wel es lekker vervelend te doen. Soms moet je ze gewoon even laten weten wie er ook alweer de baas was. Als dat niet helpt kan er best eens wat aan de hand zijn.
Inge_ schreef:pearlie schreef:Uhm kan het ook gewoon zijn dat dit paard staat te ouwehoeren?? Volgens mij is het vanaf een computerscherm niet te beoordelen of een zadel wel of niet past.
Of een paard loopt te klooien ook niet, maar ieder paard probeert wel es lekker vervelend te doen. Soms moet je ze gewoon even laten weten wie er ook alweer de baas was. Als dat niet helpt kan er best eens wat aan de hand zijn.
Dat valt idd niet vanaf een computerscherm te beoordelen, wat het precies is. Maar als ik dit zo lees denk ik meteen aan zadeldwang, net als Aerdenhout. Het zadel past niet goed en doet het paard pijn en om dat te laten merken loopt hij weg als je met het zadel aankomt e.d.
Jij bent dus van de harde aanpak. En wat nou als je dat paard zo'n harde tik geeft dat hij niks meer durft te laten zien? En dat hij dan met een pijnlijke rug moet rondlopen?
Je moet eerst uitsluiten of het paard pijn heeft, heeft hij nergens last van en past het zadel goed, dán pas moet je wat gaan doen aan zijn houding, en dan niet via geweld.
aerdenhout1 schreef:ellepel...het is een MANEGEPAARD! Natuurlijk is dit te verhelpen, mits alle ruiters op een lijn gaan zitten en de eigenaar een goed zadel koopt. Ik denk dat het in dit geval niet gaat gebeuren.
takkie_muis schreef:oja als ik erop zit kan ik mijn vingers niet tussen de shoft en het zadel krijgen kan dat een aanwijzing zijn?
ellepel schreef:aerdenhout1 schreef:ellepel...het is een MANEGEPAARD! Natuurlijk is dit te verhelpen, mits alle ruiters op een lijn gaan zitten en de eigenaar een goed zadel koopt. Ik denk dat het in dit geval niet gaat gebeuren.
hmmm de mijne was ook manege paard![]()
takkiemuis;
dat zadel is dan te klein,neem het mee naar de eigenaar en laat het zien.
meesten luisteren heus wel
takkie_muis schreef:is manegepaard
rijdt bijna nooit
merrie
soms niet te houden in galop
9 jaar
met poetsen gaat ze in hoek staan
met opzadelen gaat ze rondlopen enzo
aerdenhout1 schreef:En staat deze merrie de hele dag op stal verder?
pearlie schreef:takkie_muis schreef:is manegepaard
rijdt bijna nooit
merrie
soms niet te houden in galop
9 jaar
met poetsen gaat ze in hoek staan
met opzadelen gaat ze rondlopen enzo
Ze wordt bijna nooit bereden, maar wordt er verder wel wat met haar gedaan?
Je zegt dat ze met opzadelen gaat rondlopen. Zet je haar dan niet vast met opzadelen en poetsen? Mijn paard gaat denk ik ook rondsnuffelen na een tijdje als ik haar niet vast zet of vast laat houden.