Stress bij uit de wei halen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Stress bij uit de wei halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 18:59

Sinds begin van deze maand staat mijn paard op een nieuwe stal. De eerste week heeft hij alleen gestaan, daarna met een andere pony. Nu staat hij sinds 2 weken bij 3 pony's. Gaat allemaal heel goed.

Heb nu alleen een probleem. Hij schiet helemaal in de stress als ik hem wil gaan poetsen en hem dus weghaal bij de anderen. Draaien, niet stilstaan, hinniken. Het wordt bijna gevaarlijk als je er naast loopt. Longeren en rijden gaat niet, omdat het dan echt te gevaarlijk wordt. Ik snap dat het natuurlijk gedrag is, maar hoe los ik dit op? Wil in de toekomst natuurlijk wel weer in m'n uppie naar buiten kunnen en even kunnen rijden/ longeren in de bak!

Iemand tips? Lachen

evdpanne

Re: Stress bij uit de wei halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:23

hmmmm ik heb dit probleem juist andersom.... ik moest laatst twee paarden uit het land halen maar toen ik op stal arriveerde met de eerste hoorde ik dat de ander helemaal geflipt was (stond ook nog met twee anderen in het land maar goed). Dat andere paard is toen door de omheining (een touwtje waar electriciteit op staat) heen gegaan naar het stuk land met andere paarden en heeft de hele boel op stelten gezet...

Die twee zijn in korte tijd hele goede vriendjes geworden... En nu zijn ze bijna onafscheidelijk... Volgens andere mensen op stal moeten we ze scheiden omdat het anders alleen maar erger gaat worden... Maar dat is nogal onmogelijk....

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:38

Ik zet even een stipje!! Wil ook graag weten hoe hiermee om te gaan. Nou eigenlijk voorzorgsmaatregelen. Wij zijn bezig met een huis in het oosten van het land, met 2 stallen en grond, ik heb een haflinger en een jonge kwpn hengst, deze wil ik samen zetten, maar moeten ook regelmatig uit elkaar gehaald kunnen worden. Ik denk het beste om ze vanaf het begin al vaak te scheiden, maar misschien kom ik nog meer tips tegen.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 15:23

evdpanne schreef:
Volgens andere mensen op stal moeten we ze scheiden omdat het anders alleen maar erger gaat worden... Maar dat is nogal onmogelijk....

Bij ons dus ook.

maykie schreef:
Ik zet even een stipje!! Wil ook graag weten hoe hiermee om te gaan. Nou eigenlijk voorzorgsmaatregelen. Wij zijn bezig met een huis in het oosten van het land, met 2 stallen en grond, ik heb een haflinger en een jonge kwpn hengst, deze wil ik samen zetten, maar moeten ook regelmatig uit elkaar gehaald kunnen worden. Ik denk het beste om ze vanaf het begin al vaak te scheiden, maar misschien kom ik nog meer tips tegen.

Ik denk wel dat het helpt, maar ik heb 't niet vanaf het begin af aan gedaan..