Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rockwitch schreef:Met gericht schoppen ben ik zelf altijd vrij makkelijk, terugschoppen, ik zou het van mijn paard ook nooit pikken, gelukkig heeft hij nog nooit geschopt.
Ze heeft ook wel de leeftijd dat ze lekker gaan kijken hoe ver kan ik gaan, dus ik zou haar gewoon een schop terug geven. Je hoeft haar natuurlijk niet keihard te trappen ofzo, maar dat ze wel ff zoiets heeft van oeps

Cassidy schreef:Gericht schoppen is not done, als ze niet onder de indruk is van die tik ben je niet hard genoeg doorgekomen. Ga grondwerk doen om de verhoudingen recht te zetten, en verder wil ik waarschuwen om teveel en verkeerd te gaan tutten. Kan op die leeftijd alleen maar averechts uitpakken. Ik durf zelfs al te beweren dat er al een verkeerde basis inzit...
Duke schreef:Cassidy schreef:Gericht schoppen is not done, als ze niet onder de indruk is van die tik ben je niet hard genoeg doorgekomen. Ga grondwerk doen om de verhoudingen recht te zetten, en verder wil ik waarschuwen om teveel en verkeerd te gaan tutten. Kan op die leeftijd alleen maar averechts uitpakken. Ik durf zelfs al te beweren dat er al een verkeerde basis inzit...
Ja, en dat TS haar jaarling een 'knuffelkont' noemt, wekt bij mij hetzelfde idee als Cassidy zegt. Veulens en jaarlingen moet je niet 'knuffelen' en vertroetelen. Je kunt het beste de taak van de (alfa)merrie op je nemen om de verhoudingen weer even recht te zetten. Dus grondwerk, grondwerk en nog eens grondwerk. Hoewel je zo'n jong ding uiteraard niet moet overvoeren met grondwerk.
En mocht je er niet uitkomen dan raad ik - net als Kimbaie - Petra Vlasblom aan.
Succes!