Sinds ruim 2 maanden heb ik een 8 jarige ruin ( Nrps) hij schijnt 60% arabier te zijn en 40% kwpn. De eerste weken ging het eigenlijk wel redelijk, maar de laatste 5 a 6 weken schrikt hij van zoveel dingen. Als ik bijv met hem naar de longeerbak loop gewoon ernaast en hij ziet een kastje of iets dan staat hij eerst stil bevriest hij om het zo te zeggen bijna en vervolgens loopt hij keihard achteruit of ik wordt half mee gesleurd wat meerdere keren is gebeurd of hij is niet meer te houden.
Dit is met rijden ook het geval draait hij zich opeens om en wil er vandoor gaan. Bij de vorige eigenaar was hij verkeersmak teminste dat zeiden ze dus daar ga ik ook vanuit. Maar buiten is het een drama bij de raarste dingen draait die opeens uit het niks op en wil in volle galop terug naar huis gaan.
Ik heb trouwens een goede instructrice die helpt ook, maar het wordt er niet beter op.
Het heeft niks met het voer te maken en het is ook niet dat hij me aan het uitproberen is, want ik heb hiervoor een paard gehad die was me echt de hele tijd aan het uitproberen, maar dit is echt wat anders eerder bang, angst ik weet het niet precies.
Hij vetrouwd mij trouwens wel want als ik bijv in de paddock rondjes loop dan loopt hij me gewoon achter na als ik hem uit de wei haal dan komt hij naar me toe ect.
Heeft iemand misschien tips ?