zomaar door het schrikdraad heen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fennaa

zomaar door het schrikdraad heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 21:56

Ik zet mijn pony gewoon leuk in de wei en zoals altijd rent hij naar de andere kant. Niets aan de hand dacht ik dus. Tot de pony waar hij bij staat ineens schrikt (ofzo?) en gewoon dwars door het schrikdraad heen rent. Ik stond daar, hoorde knallen en zag flitsen en ik wist niet wat te doen. Mijn pony stond daar namelijk los in de wei, en wat ik later had gezien was dat overal het schrikdraad op de grond lag. Ik ben toen maar eerst hulp gaan halen, en met de eigenaar de pony's eruit gehaald (die stond ondertussen al in een andere wei en was aardig in schock) en mijn pony stond rustig in zijn eigen wei te grazen.
Maargoed achteraf was het toch wel erg eng, maar het is wel goed afgelopen.
Maar ik snap echt niet waarom die pony door het stroomdraad heen rende. Mijn pony rent zelf altijd de wei in, dus daar kan hij niet van zijn geschrokken want normaal blijft hij altijd staan. Echt raar!

Loowis

Re: zomaar door het schrikdraad heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:02

um.. is het weiland kaal? onze paarden ontsnappen daardoor nu ook heeeeel veel Clown en soms doen paarden ffe gek Nagelbijten / Gniffelen weet ook niet waarom. Tong uitsteken

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 22:05

nee er staat aardig veel gras Knipoog

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:09

ok sorry overheen gelezen Lachen dan kan het gewoon een speels moment zijn. Lachen

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:19

hmm.. beetje vreemd misschien schrok hij er alsnog wel van hoor dat gebeurt wel eens;) maar had dat paardje eigenlijk wat ? wat het is toch best wel erg!!!!

shadow13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:01

Misschien zat hij het schrikdraad niet? Ik weet niet wat voor schrikdraad het is, maar als het van die dunne draadjes zijn is dat soms moeilijk te zien voor die dieren, vooral als ze het stuk weiland nog niet kennen. Beter is van die dikke witte linten, die zien ze zeker goed.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:02

vorige shet van mn dochter had dit als hobby. neus op de grond een aanloop en proberer eronder door te duiken. Het gras is zeker groener in de andere wi

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:45

ik ken wel enkele fjordjes die er ook hun hobby van hebben gemaakt van schrikdraad laten knallen..
Maar dit was waarschijnlijk niet de bedoeling van jouw pony aangezien het de eerste keer is...

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 17:12

@ stephanie 09, nee hij had niks Haha! hij was alleen overstuur.
@ shadow13, ja het is wel aardig dun schrikdraad dus het zou kunnen dat hij het niet zag.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 22:03

sommige paarden zijn wat onbenullig. Heeft hij dit al vaker gedaan of kan het per ongeluk gebeurd zijn?

mmiriammpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:04

Die van mij is ook zo'n onbenul, het lijkt wel alsof ze er een hobby van gemaakt heeft om door het draad heen te lopen...
jaja echt gewoon rustig doorlopen net zolang totdat het draadje knapt... Als iemand daar tips voor heeft....