wordt hij nog stout? :p

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ramgad

wordt hij nog stout? :p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 16:43

Hey! Ik heb mss een dom vraagje maar ik heb dus een 2 (en een paar maand) jaar oude shetland hengst en die is ongeloooooflijk braaf (lees: bijt nooit, stampt ook nooit, je mag er alles mee doen, onder liggen, borstelkes op zijn rug laten liggen, voetjes nemen,...) en ik vond dat nogal raar omdat het een shetlander hengstje is (ik had nl vroeger een hele stoute!), maar volgens de dierenarts is hij mooi gezond.
Is hij gewoon zo braaf dan of komt die stoutheid nog? Haha!

Judje

Re: wordt hij nog stout? :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:47

Of een paard stout is of niet hoeft niet alleen bepaald te worden door zijn ras, al moet ik wel zeggen dat ook ik maar erg weinig echt brave Shet's ken en laat staan dat dat dan ook nog een hengsten zijn...
Het kan komen dat ie nog wel stout wordt, maar misschien ben jij wel echt zijn leider en is ie daarom erg braaf!

Wees er blij mee zou ik zeggen! Veel plezier met deze brave Shet!

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 16:49

danku Haha! welja, mijn kleine broertje van 4 jaar was zo hard aan het zagen om er eens op te mogen zitten en hij wou echt niet luisteren dus zette ik hem enkele seconden op de pony omdat ik hem wou tonen dat hij écht nog niet beleerd is en dat hij er nog niet mag opzitten omdat hij nog te jong is, maar het beestje bleef staan afsof er niets gebeurde, Dju, nu heeft hij het nog niet geleerd Haha!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:51

Mijn friese hengstje van nu 6,5 maand is net zo braaf, kan echt alles bij hem doen, nog nooit getrapt of gebeten uit bozigheid! Hij is ook echt te makkelijk en te braaf, maar ik hoop dat het zo blijft en niet als hij 3 is ineens alleen maar op 2 benen kan lopen!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:57

Nou Jibbel, wacht eerst zijn gedrag met 1 jaar maar af!
Mijn Hafmerrie was ook super braaf toen zij 7 maand was, maar jaarlingen zijn naarlingen en dan heb je dus een paarhonderd kilo pubertijd bij je en dat is niet gemakkelijk!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:08

Je hebt ook hele brave jonge paarden hoor! Niet elke pony of elk paard hoeft te gaan bokken, bijten, slaan of weet ik wat ze nog meer kunnen doen. Stukje opvoeding en vertrouwen in de baas doet vaak wonderen. Jij doet het dus duidelijk goed.
Ik zou alleen je broertje er niet meer opzetten, want 2 jaar is toch echt te jong, al is het maar voor 1 keer.

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:52

wij hebben ook een minihengstje.
maar die is ook hartstikke braaf dus wees maar blij dat ie niet zomaar uithaalt

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:57

ramgad schreef:
Hey! Ik heb mss een dom vraagje maar ik heb dus een 2 (en een paar maand) jaar oude shetland hengst en die is ongeloooooflijk braaf (lees: bijt nooit, stampt ook nooit, je mag er alles mee doen, onder liggen, borstelkes op zijn rug laten liggen, voetjes nemen,...) en ik vond dat nogal raar omdat het een shetlander hengstje is (ik had nl vroeger een hele stoute!), maar volgens de dierenarts is hij mooi gezond.
Is hij gewoon zo braaf dan of komt die stoutheid nog? Haha!

hihi fijn toch Lachen dat het een hengst is zegt niks. Hengsten kunnen alleen soms wat overdreven reageren vaak bij merries. Wij hebben hier ook 3 hengstjes. Waarvan nu 2 van geruind. maar die zijn ook ongelooflijk braaf! Maar het kan zijn dat hij op een bepaalde leeftijd 2,5 bij ons dingen gaat uitproberen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:04

Een 2 jarige hengst heeft nog geen hormonen die in de weg kunnen gaan zitten. Maar als de basisopvoeding goed is geweest, hij ineen kudde staat met andere paarden en genoeg te doen heeft, hoeft het niet perse zo te zijn dat hij nog omslaat.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:43

mijn 2,5jarige hengst is ook zeer braaf maar toch moet ik hem soms op zijn plaats zetten terwijl hij 1jaar geleden waarschijnlijk nog niet doorhad dat hij hengst was Knipoog

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:30

Bij ons op stal heeft ook een hengst gestaan die in het begin nog niet doorhad dat hij hengst was. Hij is rustig ingereden maar daarna kreeg hij toch wel door dat hij hengst was. Hij was pas 3 of 4 dus het kan nog wel komen bij je shetje hoor Tong uitsteken

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:03

Mijn paard was als veulen ook ontzettend lief en kon alles met hem doen, (hij is nu nog steeds lief) Inmiddels wordt hij in februari 4 en hij is ontzettend aan het puberen, hij probeert me heel erg uit, en is echt aan het zoeken hoe ver hij kan gaan. Het zal bij elk paard anders zijn, en ik moet zeggen dat die van mij niet gemeen is of gevaarlijk, hij is gewoon heel speels en ontdeugend. Maar hou er rekening mee dat jou pony ook nog moet puberen, dus hij zal je echt nog wel uitproberen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:52

Ik vind de meeste vierjarigen eigenlijk veel irritanter (in de zin van 'puberachtig') dan tweejarigen, dus zeg nooit nooit Knipoog
Maar wie weet blijft hij wel heel braaf, alleen maar heel fijn toch?

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 19:52

natuurlijk is dat heel goed als hij braaf blijft :p
gwn uit schrik toch eens vragen Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:55

Cassidy schreef:
Een 2 jarige hengst heeft nog geen hormonen die in de weg kunnen gaan zitten. Maar als de basisopvoeding goed is geweest, hij ineen kudde staat met andere paarden en genoeg te doen heeft, hoeft het niet perse zo te zijn dat hij nog omslaat.

2 Jaar nog geen hormonen die in de weg kunnen zitten? waar doel je dan op?
Ze zijn dan al geslachtsrijp en we hebben hier een hengstveulen thuis gehad, die was al aan het dekken toen hij 5 maand was! Knipoog

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:38

Ik heb ook een bijna 2 jarige hengst, en dat is gewoon een droogkloot.. Hij is ontzettend braaf, en als je hem bij merries in zou zetten, zou hij er gewoon naast blijven staan(bij wijze van spreken dan)

Ik neem geregeld mijn neefje van 6 mee, en hij doet er niets mee, is superrustig...Eigenlijk is hij altijd rustig, en hij laat zich ook niet opfokken..

Ik denk zelf altijd : stilte voor de storm ! Hoeft niet altijd zo te zijn, maar elk paard heeft wel een paar irritante fases in zijn/haar leven.. Wat logisch is natuurlijk, wij mensen hebben er wel meer Knipoog

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:44

Ik heb een 4,5 jarige quarter hengst.
Super braaf beesje geen hengstenstreken en mag lekker zn balle houden Knipoog

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:45

Mijn vz shet was eerst ook een hengst en zo'n ongelooflijke schat deed geen ding verkeerd.. maar naa een paar maanden liet hij toch zijn streken zien en uit eindelijk is hij gecastreed.. maar nog steeds ergg eigenwijs maar wel liever Haha! DUs misschienk komt het nog wel.. ik zou zeggen wacht maar even af Tong uitsteken

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:55

Gewoon lekker zichzelf laten zijn. Heb je een gelukje mee toch dat hij zo braaf is.
(Al vind ik het zelf wel leuk als ze een beetje 'karakter' hebben.)

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 18:05

bwoah, laat die maar lekker lief blijven want kheb vroeger ook een shathengstje gehad en die was heel erg stout eigenlijk en op 5 jarige leeftijd zou het niet veel meer uitgemaakt hebben of hij gecastreert werd of niet dus moest ik hem verkopen Haha!
daarom hoop ik dat deze braaf blijft! Bloos

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:31

op 5 jaar niet meer uit maken?? dat is echt onzin :S

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:04

Sorry maar dan zou ik deze ook maar heel gauw laten castereren. Als hij dus (wat best te verwachten is) heftiger word dan moet hij dus ook verkocht worden, daarvoor koop je toch geen pony neem ik aan. Mijn ervaring met de shet hengsten is dat ze inderdaad pas wat later heftiger worden ook al zijn ze emt 2 al een tijd geslachtsrijp ik heb ze alleen nog maar braaf meegemaakt dan, maar rond de 2.5 a 3.5 jaar zijn de hormonen goed aanwezig en staan ze hun mannetje

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 19:55

aiaiai, die emoticon staat daar zo fout want ik vond dat erg erg erg dat die moest verkocht worden!
en inderdaad, maar dat wist ik toe nniet en de mama ook niet