Het is een NRPS ruin dat erg gevoelig is, en niet van lichamelijk contact houd.
Nou is hij altijd wedstrijd paard geweest en ik wil er alleen buiten mee rijden.
Nouja ik woon in het bos eerste keer heb ik met hem gewandeld en het ging echt super, toen heb ik een aantal buitenritten gedaan en net toen ik vond dat alles goed ging kwam dit probleem opspelen:
Meneer weet het hele bos al bijna uit zijn hoofd iig de route naar huis
, nou is hij heel moeilijk als hij er voorbij wilt maarja kan ik me ook wel voorstellen en ik ken meerdere paarden die dat hebben.Totdat 2 weken geleden dat hij geen stap weer wou zetten zodra we onze ''oprit'' uitgingen en het hoofdpad van het bos opgingen staat hij stil.Hij zet geen stap meer nou dacht ik eerst baldadigheid want het kwam ineens opzetten dus streng geweest maar hij zet geen stap vooruit en loopt alleen achteruit en dreigt met steigeren.Nou kreeg ik hem zelf niet vooruit en werd ik wel onzeker toen is er iemand anders opgegaan en heeft hem nouja vooruit gekregen op een strenge manier(wij dachten dat hij aan het uitproberen was) bij haar liep hij wel. Nou ging ik vorige week weer en ik heb anderhalf uur op het pad gestaan en hij ging in totaal 2 stappen vooruit
ik heb het lief geprobeerd streng geweest geaaid gezongen etc. Maar zodra hij 2 stappen vooruit ging schrok hij blijkbaar van zichzelf en vloog weer naar achteren.Nou vind ik dat heel frustrerend en vertrouw ik hem niet als ik in het zadel zit en hij zo begint te doen , en het lukt me niet om kwaad te worden maar dat lijkt me niet nodig hier.ik heb nog nooit een paard meegemaakt dat zo snel achteruit ging en daarna ging steigeren. terwijl in de kraal thuis is het een schatje.
Toen kwam een paar dagen na het rijden de vroegere eigenaresse langs en die zei dat hij nog nooit alleen met ruiter het bos in was geweest er liep altijd iemand bij .Hij vertrouwt mij dus niet als ik er niet naast loopt
Nou vroeg ik me af of er manieren zijn zodat hij mij vertrouwt nou wilde ik dit weekend met hem gaan wandelen maar toen ik sochtends ging voeren hinnekte hij en begon koliek verschijnselen te vertonen ...achteraf gekeken heeft hij op mij gewacht aangezien er meerdere mensen hebben rondgelopen.
Maar los daarvan wat moet ik nou doen?
Ik wil hem niet vooruit schoppen oid. Ik wil dat hij mij vertrouwt , ik heb eigenlijk geen bak ter beschikking wel een bos .Zelf irriteer ik me mateloos als ik in een bak moet rijden en raak ik gefrustreerd wat hij aanvoelt en dus geen optie is
zijn er bepaalde oefeningen zodat hij me vertrouwt en uiteindelijk met mij mee uit gaat rijden?
Ik wil hem echt niet kwijt en ben bereid veel te doen voor hem ik weet alleen niet wat.?
Ps tuig,tanden ed. zijn gecheckt.