HOE zie ik of mijn nieuwe paardje heelemaal Gezond is? HELP!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brittvandijk

HOE zie ik of mijn nieuwe paardje heelemaal Gezond is? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 10:37

ik ga binnekort dus een paardje koopen!
nou eigenlijk is ze al soort van gekocht...
9 jarige Kwpn merrie...
aleen hoe zie ik of ze heelemaal gezond is ?...
bepaalde testjes etc ?
Help!!!

LaDar

Re: HOE zie ik of mijn nieuwe paardje heelemaal Gezond is? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:39

Laten keuren door je eigen dierenarts!

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:39

dierenarts

dinky100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:41

hoi hoi laat je paard keuren door een veerarts,die kijken naar de benen de vacht de beweging enz, laat je paardje goedkeuren voor een optimale keuring kan je ook fotos laten maken dat is wel wat prijzig maar dan heb je wel wat,maar in ieder geval een keuring door de veearts zeker doen

Brittvandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 10:43

9 jarige Kwpn merrie...
bepaalde testjes etc ?
Help!!!
medishe keuring weet ik aleen hoeveel kost dat...
want zit namelijk beetje krap bij kas..

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:46

maar als je nu al krap bij kas zit , hoe ga je je paard dan laten keuren( ws niet dus) en als ie nu valt bv een week na aan koop moet er ook een dierenarts bij komen.
als je geen/weinig geld heb moet je maar goed na denken hoor. er komen een heleboel kosten bij.

dinky100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:48

ik zou toch een keuring laten doen ik weet niet hoeveel het ongeveer kost maar reken iets op 70 zoiets,mocht het paard wel iets mankeren ben je straks verder van huis want dat is erg duur

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:49

Klinische keuring ligt tussen de € 75 en € 125. Heb dit laatst uit moeten zoeken toen ik mijn paard kocht. Ligt er dus een beetje aan wat de voorrij kosten zijn en de één is gewoon iets duurder dan de ander.

Wel vraag ik me af hoe je dat gaat doen als je nog niet eens dit bedrag voor een keuring kan betalen. als je paard net komt ben je altijd veel geld kwijt omdat er altijd dingetjes gekocht moeten worden die toch niet passen of waar je gewoon niet aan gedacht heb.

Z'on keuring is altijd goedkoper dan één keer de dierenarts laten komen.

Brittvandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 10:54

Nou het is en langgggg verhaal maare.. ik ga waarscheinlijk ook wel een klinische keuring laate doen want zu moet zoiezo nog 1 injectie hebbe..Maar was gwn benieuwd of er dingen waaren zodat ik zelf ook kon zien of ze heelemaal gezond was.. ze is ook waarscheinlijk wel heelemaal goed...!!! aleen tog ben je altijd bang dat dr tog iets is wat ej niet weet...

Brittvandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 10:56

Brittvandijk schreef:
Nou het is en langgggg verhaal maare.. ik ga waarscheinlijk ook wel een klinische keuring laate doen want zu moet zoiezo nog 1 injectie hebbe..Maar was gwn benieuwd of er dingen waaren zodat ik zelf ook kon zien of ze heelemaal gezond was.. ze is ook waarscheinlijk wel heelemaal goed...!!! aleen tog ben je altijd bang dat dr tog iets is wat ej niet weet...

Citaat:
LIever NU dan Telaat

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:02

Jeetje sorry hoor maar op bokt houden we niet zo van spelfouten. Tog = toch bijvoorbeeld.

Maar goed. Wat voor een injectie moet ze nog hebben dan? Meestal niet psoitief als je een paard koopt. Verder kan moet je goed letten op: vacht (glanzend en gelijk), Ogen, neus, ogen (helder en slijmvlies roze van kleur) benen (geen vocht, bulten, wonden enz.) Verder met je hand langs de ruggengraad gaan om oneffenheden te ontdekken en kijken of ze daar niet pijnlijk op reageerd) Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Beter een DA die dat kan doen.

Brittvandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 11:09

sorry dislectish he....
ja i know....
Maare volgens mij gaat dat gwn egt veel geld kosten...
maargoed wat moet dat moet maare...
met injectie bedoelde ik inenting domme fout weer...
*en het zit zo ben verliefd opt beestje geworden vindt dr geweldig... ging ervan uit dat ik een heele hoop geld kreeg zodat ze alles heelemaal nieuw kon krijge en de beste zorg de vekoop was eigelijk al geregelt.. en toen kreeg ik dus te hoorn dat ze een foutje hadde gemaakt..en ik maar 3000 kreeg! terwijl t paard dus al ong dat bedrag koste! en dan had ik nog geluk...dus nu moet k voor ong 500 euro aan de belangerijkste dingen zien te koomen!....maar ik laat haar zoiezo niet gaan daarom d8 ik van NOu als iemand gwn dingetjes weet hoe ik het kan teste dat er niks aan de hand is...is handiger als dat ik 150 euro moet neerlegge voor een keuring snapje

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:12

Sorry maar jouw schrijfstijl heeft niets met dislectie te maken. Let alsjeblieft een beetje op je zinsbouw en spelling dan is het makkelijker te lezen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:16

Beste Britt.

Als je nu al krap bij kas zit en een klinische keuring niet kunt betalen, zou je dan wel aan een paard beginnen? Er zijn geen testjes die je zelf kunt doen, laat een onderzoek door een ervaren DA uitvoeren. Een DA heeft geen roentgenogen, maar de DA gaat behalve de buigproef ook het hart afluisteren, longen beluisteren, de tanden controleren. Als je nieuwe paard naar de Tandarts moet heb je ook al extra kosten, hoe staat ze op haar voeten, als de smid moet komen ben je ook een aantal Euro achteruit, en wanneer heeft ze de laatste keer haar wormenkuur gehad?

Stel je nu voor dat je je paard niet laat keuren, en je komt erachter dat het paard niet in orde is en niet bereden kan worden, dan betaal je alsnog veel geld voor zijn onderhoud en kun je er verder niet dat mee wat je wilt (namelijk rijden).

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:27

Alles is eigenlijk al wel gezegd dat ga ik dus niet herhalen maar ik ben wel nieuwsgierig.
Hoe ben je eigenlijk bij dit paard terecht gekomen? Kende je het al langer, heb je er op gereden? enz.
Vertel eens wat meer.

groetjes

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:28

idd niet kopen, als je nu al geen geld hebt.. :S

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:32

Liefde en het verliefd zijn op een paard is iets moois. MAAR laat aub je verstand in deze de boventoon voeren. Je kan nog zo verliefd zijn op dat paard maar wat als het toch wat heeft en je straks voor een bak kosten staat. Een OP kost zo maar even 3000 euro, een DA bezoek omdat het kreupel is en/of medicijnen nodig is ben je zo 100 tot 200 euro verder.

Als je nu al moeite hebt een keuring te betalen, en ik zou zeker weten nog meer gekeurd willen hebben aan dit paard, zou ik er niet eens aan beginnen (je haalt je mss een ander zijn ellende op de hals). Je praat hier over een 9 jarig paard wat dus al gereden is, die zou ik zeker weten ook rontgenologisch gekeurd willen hebben. Ik heb al te vaak gezien dat er wat aan een paard mankeerde. Want wat is de reden dat dit paard verkocht word??? Gezien de prijs moet het gewoon een braaf recreapaardje zijn. (een talentvol paard word niet voor dat geld verkocht) Of is er toch "iets" met haar aan de hand (en dat kan echt van alles wezen).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:11

Brittvandijk schreef:
9 jarige Kwpn merrie...
bepaalde testjes etc ?
Help!!!
medishe keuring weet ik aleen hoeveel kost dat...
want zit namelijk beetje krap bij kas
..

Een paard kopen is als een Rolls Royce kopen: als je moet vragen naar de prijs van de accessoires, dan kun je ze niet betalen.
Kortom, bezind eer ge begint en als ik je posts zo eens lees zou ik zeggen: koop geen paard!

shadow13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 01:59

Als je nu niet het geld hebt om je paard te laten keuren, koop je msischien een paard wat niet helemaal gezond is, en kost het je later nog veel meer om haar weer beter te krijgen. En als je dat geld nu al niet hebt.. Wacht gewoon nog even met een paard kopen, totdat je het financieel wel aankan.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:58

natuurlijk laten keuren he Koe

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 09:58

Mag ik vragen hoe oud je bent?

puzzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:53

klinisch laten keuren kost toch ongeveer nog geen 100 euro ?
het is wel belangrijk om dat te doen

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:55