Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

orrieborrie schreef:Die van mij is extremer, ik denk dat jou paard gewoon hengstig is.. Ik kan niet op mijn paard rijden rijden als ze hengstig is, ze blijft steeds staan op te plassen. Ze is ook erg regelmatig hengstig. De stal is een bende dan. Ik heb een tijdje moody mare gevoerd van de paardendrogist. Ik vond het effect niet noemenswaardig. Je kunt ook equine regumate van de dierenarts krijgen. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Lijkt me vrij heftig spul.Sinds zo'n twee maanden heb ik een ander paard. Een merrie van 5 jaar. Heeft in het verleden (zeggen ze) twee veulens gekregen, maar kwa type is het een rijpaard geen fokmerrie.
Nu is het zo dat ze sinds twee dagen hengstig is. Nu heb ik wel meer merries gehad, maar die waren niet zo hengstig als deze. Als ze een ander paard hoort hinniken staat ze gelijk te plassen. Dit doet ze op stal en als ik met haar loop. Als ik aan het rijden ben heb ik (tot op heden) nog nergens last van. Niet van het plassen en ze is ook niet vervelend. Eigenlijk gedraagt ze zich zoals ze altijd heeft gedaan. Is ze nu een 'pismerrie' of is ze gewoon hengstig.