jaloezie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

jaloezie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 16:43

Ik heb vandaag mijn pony erg boos gemaakt..

Had is m'n paard gereden en die stond nog even op te drogen op stal en ben toen mijn pony van het land gaan halen. Pony vervolgens vast gezet om zo direct op te gaan zadelen en poetsen maar eerst paard naar buiten gedaan anders word de stal af gebroken..

Met weg lopen zag ik een zwaar verontwaardigt ponyhoofd me aankijken, en m'n moeder die bij hem stond heeft van bozigheid een keiharde duw in d'r maag gehad. Tegen mij deed hij verder niet meer raar ofzo maar vraag me toch af..

Moet ik hier mee uit gaan kijken? Ik heb echt een band met de pony en wil dat natuurlijk niet verpesten. Kan het zijn dat ik, door in zijn bijzijn met t paard bezig te zijn, hem van me afduw als het ware? Of zal hij meer zijn best voor me gaan doen om toch 'mijn' pony te blijven?

Wie heeft hier ervaring mee, met jaloerse paarden? Hebben jullie er last van gehad of juist dat je paard beter zijn best ging doen?

siemoniek

Re: jaloezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:04

ik heb 2 probleem pony´s dus steek in ale 2 de ponys veel aandacht.volgens mij is er niks aan de hand als je gewoon de aandacht een beetje verdeel is er niet veel aan de hand.ik heb aan mij pony´s nog nooit egt gemerkt dat ze boos zijn om dat ik met de ander bezig was.soms zijn ze wel boos op elkaar en woorde een beetje bijtereg naar elkaar maar veder zijn ze lief tegen elkaar en mij.volgens mij is er niet so veel aan de hand

ik hoop dat je er iets mee kunt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:06

hahaha ken het wel......... ik reed toen in America meerdere paarden........ en als ik op een ander paard dan Rebel (was mijn vaste verkering daar) ging rijden (de buitenbaan lag aan zijn uitloop zegmaar) ach dan werd hij zo nijdig Lachen

Nandy_Finn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:30

ik heb van de week behoorlijk wat paarden van het land gehaald, en iedere keer als ik met een ander paard langs het landje waar mijn paard in staad liep keek mijn paardje zupper boos! en toen ik hem daarna riep toen ik hem er af ging halen reageerde hij gewoon niet, pas toen ik een snoepje aan zijn weigenoot gaf kwam hij naar me toe voor een snoepje..
ik denk dat je je er niet zo heel druk over hoeft te maken hoor!
gewoon lekker blijven doen wat je altijd doet/deed hij went er vanzelf wel aan.

Groetjes nandy

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 20:48

siemoniek schreef:
ik heb 2 probleem pony´s dus steek in ale 2 de ponys veel aandacht.volgens mij is er niks aan de hand als je gewoon de aandacht een beetje verdeel is er niet veel aan de hand.ik heb aan mij pony´s nog nooit egt gemerkt dat ze boos zijn om dat ik met de ander bezig was.soms zijn ze wel boos op elkaar en woorde een beetje bijtereg naar elkaar maar veder zijn ze lief tegen elkaar en mij.volgens mij is er niet so veel aan de hand

ik hoop dat je er iets mee kunt

dat is ook een beetje het probleem.. De 2 mogen elkaar totaal niet, staan verder ook niet bij elkaar in de buurt of op de wei. Is 1x geprobeert en toen heeft het paard m'n pony in elkaar getrapt, en dat terwijl hij zich zo 'hengst' voelt (issie niet maar dat is nog niet door gedrongen, bij het paard ook niet trouwens) dus flinke deuk in z'n ego opgelopen Nagelbijten / Gniffelen Dus mischien dat die afkeer van elkaar ook wat met die jaloezie te maken heeft?

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:53

Ik heb dat ook wel eens gehad. Voorheen deden we 1x per week het paard van een stalgenootje, dan kwam het voor dat ik daar even mee ging troetelen terwijl mijn paard ernaast stond. Als blikken konden doden had ik hier nu niet gezeten Clown Maar zonder gekheid, het leek er elke keer op dat ze het heel vervelend vond dat ik met dat paard bezig was en niet met haar. Schrapen, boos kijken tot aan stampvoeten en heen en weer scharrelen aan toe (terwijl ze altijd heel braaf en geduldig staat normaal). Het lijkt erop dat ze dus wel degelijk jaloers kunnen zijn.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:25

Anouar en Macy waren gewend altijd alle aandacht te krijgen, ik had alleen Anouar en Macy was van twee kinderen. Toen ok Macy kocht moesten ze mijn aandacht delen en dat heeft flink moeilijkheden opgeleverd.

Als ik bij de wei kwam en eerst de een een aai gaf werd de ander kwaad en ging lopen trappen. Gevolg was dat ze iedere keer als ik kwam met de konten tegen elkaar elkaar in elkaar aan het trappen waren. Ik nam nooit eten mee naar de wei, dus het ging puur om aandacht.

Ik heb me er nooit mee bemoeid. Altijd even gewacht tot ze uitgevochten waren. Gelukkig is er nooit eentje gewond geraakt (behalve dat ik een keer een hoef tegen m'n knie kreeg Clown )

Nu is het over. Macy wil nog steeds het eerst aandacht, maar Anouar heeft zich er bij neergelegd en wacht gewoon tot hij aan de beurt is.