Ik zit met een probleem. Ik heb besloten mijn paard te verkopen, doordat ik mijn rug heb gebroken na een rodeo partij van mijn paard. Ik kan haar onmogelijk houden. Ze moet nog verder door gereden worden en ik kan het risico niet meer lopen er nog een keer van afgegooid te worden, bovendien zal ze altijd pittig zijn (zit in haar karakter is gebleken). Ik ben hier sowieso al kapot van. Verder in de omgang is ze zo lief maar is ze best behoorlijk eenkennig. Door mijn zwangerschap en daarna last van bekken instabiliteit had is ze erg laat ingereden en helaas heb ik dat toen al uit handen moeten gegeven. Vervolgens ben ik er dus van af gegooid en heb ik een gebroken ruggenwervel opgelopen. Mijn merrie is daarna weer naar een andere stal verhuist (naar mijn dierenarts) om te kijken of de rodeo partij gevolg was van verkeerd inrijden of dat dit gevolg was van een opstandig karakter. Het laatste bleek het geval te zijn. Advies van dierenarts is, paard verkopen.
Toen ik haar bij de dierenarts zag ben ik ook erg geschrokken en dan vooral om hoe niet ver ze met haar waren! Ze reden haar in een longeer bak en erg ontspannen was ze niet. Terwijl ik haar al had gereden in een gewone bak. Ook aan de longe was ze maar korte tijd ontspannen. Dat was toen ik haar in handen had heel anders. Ze was altijd ontspannen aan de longe. Alleen de eerste paar rondjes soms niet. Ook tot de rodeo partij waarbij ik er af gevallen was. Was ze rustig en ontspannen. Ook merkte ik dat na de bak toe lopen ze erg gespannen was bij hun waren ze wel met een paard in laden bezig maar toch. Toen wilde ik weten wat ze deed als ik haar in handen nam. Nou wat denk je zo lief en makkelijk. Op dit moment staat ze nog daar omdat ze daar bereden kan worden en op de stal waar ik sta wil er niemand op.
Toch denk ik er aan om haar terug te halen en niet zo eerst van plan was haar daar vandaan door te verkopen. Het verkopen lijkt mij ook erg moeilijk om een goede eigenaar voor haar te vinden. Betrouwbaar is ze onder het zadel zeker niet. Verder kan ze dus eigenlijk niks en is al 5 jaar oud. Ik ben zo bang dat ze in verkeerde handen terecht zal komen en dat wil ik kost wat het kost niet. Ze heeft zo al genoeg mee gemaakt. Ik heb al gedacht om haar toch naar een africhtingstal te brengen maar dan moet ze weer naar een andere stal en daarna weer naar de volgende stal. Bovendien ben ik dan bang dat het weer fout gaat. Weten jullie raad.