mijn fjordje staat samen met een tuiger en een welshje in de wei.
Toen ik daar gisteren aan kwam om met Diddle (de fjord) naar de overburen te gaan om in de longeerbak te werken dacht ik, ik poets wel even gauw in de wei.
dus die andere 2 paarden er ook omheen, en de tuiger stond wat dicht bij diddle.
ik heb haar geleerd, dat als ik me groot maak, of tegen haar boeg duw, dat ze dan onvoorwaardelijk naar achter moet gaan, dit omdat ze vrij opdringerig durft te zijn.
Ik heb haar weggeduwt, en ze ging wel, maar niet echt vlot.
tot ik haar vanuit m'n ooghoek naar me zie loeren, oren in haar nek. dus ik heb haar aangekeken, wilde naar haar toestappen om haar verder weg te ''duwen'' en toen kwam er een heerlijke gil uit, draait ze om, en ik zie 2 hoefijzers voor m'n ogen..

(ik heb geschreeuwd tegen dr, dat kwam wel over geloof ik, en heb haar even heel duidelijk van me af gejaagd in de wei)
toen ik met mn pony terugkwam, deed ze weer exact hetzelfde..
waarop ik dus maar met een zweepje ben gaan rondlopen zodat ze niet te dichtbij durft te komen.
Ik heb daarna nog 5 min staan aaien en kroelen met haar, maar zogauw ik haar ''terug'' liet gaan werd ze kwaad, en ging ze ook proberen te bijten..
ik ben op een ''lief'' moment weggelopen
Wáár o wáár kan dit door komen?
*is ze jaloers omdat ik mijn paardje zo vaak meeneem? (met hun wordt zo'n 3x per week iets gedaan, met de mijne 6x
*had ze haar dag niet?
*heeft ze me de oorlog verklaard?
òf.. *komt het omdat ik nu zwakker ben (ik heb op het moment Spit, wat dus inhoudt dat ik ontzettend veel last van mijn onderrug heb, en ik loop moeilijker en langzamer enz.)
graag oplossingen, zodat er nog rust in de weide is als ik er ook ben
)