picknikken met paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siouk

picknikken met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 14:59

hallo allemaal Haha!,

ik ben juist terug van mijn pony. nu kreeg ik het rare idee om samen met hem te gaan picknikken vanmiddag. dus ik ff boterhammetjes gesmeerd wat lekkers mee genomen en op de fiets gesprongen. ik had daar nog een deken van de schriktraining liggen. dus deze naast de wei gelegd en lekker zitten eten. mijn pony kwam natuurlijk direct afgelopen om ook een stukje. ik had speciaal voor hem ook gewone boterhammen mee. maar zou dit een manier kunnen zijn om een band te krijgen met je pony? je eten met hem delen? dat doen paardenvrienden toch ook onder elkaar of niet? of weten jullie nog andere leuke manieren om een band te scheppen als de pony niet zo van knuffelen en poetsen houd?

alvast bedankt

Judje

Re: picknikken met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:09

Wat mijn paard en pony allebei ook erg leuk vinden is wandelen.
Wanneer de pony het toelaat kan je gewoon lekker alleen met een halster en touw de weg op, mocht de pony erg onrustig zijn kan je natuurlijk ook ervoor kiezen om een hoofdstel om te doen.

Of het eten delen echt een band schept weet ik niet, maar alle tijd die je met je paard of pony op een goede manier (daarmee bedoel ik: eerlijk zijn tegenover je pony) doorbrengt zal de band tussen beide verbeteren.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:31

De dominantse krijgt altijd het eten van het minst dominante paard. Dus als jij de minst dominante wil zijn kun je je paard lekker broodjes uit de hand voeren

Jitske_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:59

Vooral veel tijd met je pony door brengen, en dan niet alleen rijden, wandelen ect.
Maar een band te krijgen door je eten met je pony te delen?
Daar word hij inderdaad dominant van!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:00

Jawel hoor, als je veel tijd met je paard doorbrengt zonder dat je gaat rijden longeren iets in die richting dat vinden ze ook leuk Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 08:48

Jitske_89 schreef:
Vooral veel tijd met je pony door brengen, en dan niet alleen rijden, wandelen ect.
Maar een band te krijgen door je eten met je pony te delen?
Daar word hij inderdaad dominant van!

hangt ervan af hoe je dat ziet. ik voer mijn dieren ook uit de hand, maar dominant? nee hoor. als ze weten dat ik eten heb, gaan ze het niet afpakken of zeuren, ze doen gewoon 'normaal' tot ik het geef. als je pony gaat zeuren en jij uiteindelijk maar wat geeft om ervan af te zijn, krijg je imo niet het gewenste resultaat.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 08:50

Lenneke_ schreef:
De dominantse krijgt altijd het eten van het minst dominante paard. Dus als jij de minst dominante wil zijn kun je je paard lekker broodjes uit de hand voeren

Ik denk niet dat het helemaal zo is Lachen.
want ik voer mijn paard altijd wat lekkers als ik dingen bij haar moet doen die zij niet prettig vind.
en dan krijgt ze toch echt eten uit de hand.
of gewoon even een worteldje voeren enz. maar zij weet dondersgoed dat ze het niet van mij mag afpakken of ook maar iets doen wat ik vervelend vind!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:27

Ik kan Anouar absoluut niets uit de hand voeren. Hij is vrij dominant van zichzelf en ontzettend slim. Als ik hem ook maar één brokje uit de hand geef springt hij de vollgende keer bovenop me, hij walst me echt letterlijk omver.

M'n vader wil hem altijd graag lekkere hapjes geven. In begin zei ik dat ik dat liever niet had. Maar hij wil het zo graag dat ik nu maar heb gezegt dat het mag, maar met eigen risico. Vervolgens komt hij niet meer van Anouar af, maar hij vind het blijkbaar niet zo erg.
Ik wil dat gewoon niet hebben, dus van mij krijgt hij alleen eten uit een emmer of bakje en hij weet dat donders goed

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:49

Lenneke_ schreef:
Ik kan Anouar absoluut niets uit de hand voeren. Hij is vrij dominant van zichzelf en ontzettend slim. Als ik hem ook maar één brokje uit de hand geef springt hij de vollgende keer bovenop me, hij walst me echt letterlijk omver.

M'n vader wil hem altijd graag lekkere hapjes geven. In begin zei ik dat ik dat liever niet had. Maar hij wil het zo graag dat ik nu maar heb gezegt dat het mag, maar met eigen risico. Vervolgens komt hij niet meer van Anouar af, maar hij vind het blijkbaar niet zo erg.
Ik wil dat gewoon niet hebben, dus van mij krijgt hij alleen eten uit een emmer of bakje en hij weet dat donders goed

Hangt dus helemaal van het paard af denk ik. Meestal geef ik paarden wel eten uit de hand, heb nog niet meegemaakt dat ze er dominanter van werden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:39

ik geef die van mij zo vaak eten uit de hand, hij is echt niet dominant over mij, het ligt echt heel erg aan hoe je paard is en ook denk ik aan hoe je band zowiezo is. Het lijkt mij hardstikke gezellig beetje picknicken met mijn knol, maar dan moet hij eerst verkeersmak worden.