Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

marquez1 schreef:Ik denk dat je paardje flink in paniek is geraakt met het voorval met de trailer ( ik snap trouwens ook niet dat mensen hun paard aan de trailer zetten maargoed laten we dat maar buiten beschouwing laten) Ik denk dat je paard toen erg is geschrokken van de druk op het halster. Ze heeft ook ervaren dat als ze heeeeel hard trok jij de druk er weer vanaf nam. Dus ik denk dat het een combinatie is van druk voelen, dat eng vinden, en vervolgens heeeeel hard gaan hangen omdat jij haar dan weer los maakt.
Misschien is het wel een keer goed om een stevig halster om te doen (je hebt er speciale leren halsters voor) en vast te zetten aan een stevige ring die verankerd is in de muur. En ja nu krijg ik waarschijnlijk heel bokt over me heen. Maar laat haar dan maar hangen, totaal negeren. Dan leert ze dat ze niet los komt als ze gaat hangen, maar het beste gewoon rustig kan blijven staan.
)
waar ik meer voorstander van ben is een bezem alvast klaarzetten........ gaat ze hangen dan even vertellen dat ze toch echt weer naar voren moet.
en toen kwam hij niet los 
hij was echt boos....
Ooit hing hij eens aan een hek en hij schrok en heeft alles los getrokken, met gevolg het hek hing aan hem (hek toch wel 2.5m lang) en hij isser in volle paniek mee op hol geslagen...Meer moet ik niet vertellen zeker
Heel erg stom van mij om hem daaraan te binden
zou zoiets zelf nooit doen. Heb echt een schrik op gedaan, laat mijn paard liever losstaan om te poetsen dan dat ik hem vastbind. Krijg het helemaal benauwt als een paard begint te hangen.