Toen mijn Pony een paar jaar geleden overleed heb ik de andere pony's en haar grote vriend een kwpn-er bewust afscheid laten nemen van haar, ze waren erbij toen ze overleed (aan een hersenbloeding) en toen ze overleden was heb ze allemaal nog even bij haar gelaten, niet allemaal tegelijk (6 stuks), want ze lag op een vrij onhandig en smaller stuk van de wei.
Ik zag wat het 'vooral' met m'n kwpn-er deed, treurig om te zien, maar aan de andere kant heel mooi en natuurlijk!
Mocht ik ooit weer in deze situatie terrecht komen zou ik het wederom zo doen, ligt een beetje aan de situatie en de ruimte natuurlijk.
Wie heeft dit eerder ook zo gedaan of vind eigenlijk totale onzin om paarden van elkaar afscheid te laten nemen?
Mijn mening is denk al duidelijk, maar ik vraag me af of er (veel) mensen zijn die het nut hiervan inzien of wellicht een andere mening hebben
Ze beet, ze blies, ze trapte, ze schreeuwde en dat allemaal naar het veulen (de 2e hadden we direct weggehaald, heeft ze niet eens doorgehad). Echt hart verscheurend!!! Ik denk dat het heel goed is om te laten zien aan andere paarden dat een paard dood is, zij snappen dan ook waarom hun 'kameraadje' er niet meer is!
praktisch lijkt me dat uhmm...heel vreemd. (?)