Pony de wasplaats

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ReJo

Pony de wasplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 23:08

Hoe krijg je een pony de wasbak in.. als hij ECHT NIET erin wil en keihard gaat trekken en wegrennen.. Bloos

Natasjaa

Re: Pony de wasplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 23:18

De wasbak?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 09:39

Ik denk dat TS wasplaats bedoelt.
Grondwerk? Achteruit erinzetten? Ervoor zorgen dat de wasplaats met positieve dingen in verband gebracht wordt, zoals eten? Dagelijks er even opzetten, zonder dat je met water in de weer gaat?

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 09:54

Cassidy schreef:
Ik denk dat TS wasplaats bedoelt.
Grondwerk? Achteruit erinzetten? Ervoor zorgen dat de wasplaats met positieve dingen in verband gebracht wordt, zoals eten? Dagelijks er even opzetten, zonder dat je met water in de weer gaat?

Ja ik bedoelde de wasplaats staat ook bij de titel,
maar de pony moet 40 meter lopen naar de wasplaats.. en op de helft weet hij al waar hij naar toe moet dus hij trekt zich keihard los en rent al weg, dan kan je hem al niet houden..
Maar als we hem er eenmaal met z'n allen erin hebben vind hij het niet meer erg..
Maar hoe leer je zo'n pony nou dat hij gewoon normaal er naar toe gaat

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 09:57

Grondwerk meenemen. Ook een keertje richting spuitplaats lopen zonder dat hij er in moet. Desnoods het hele stuk van 40 meter in zijn achteruit?

Op welke afstand gaat je paard in protest? Dan laat je hem op dat punt een klein cirkeltje om je heenlopen.

En wat ik al eerder heb gezegd: ga voeren op die spuitplaats, en alleen maar op de spuitplaats. Maak het een leuke locatie voor hem.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 14:07

Inderdaad het leuk voor hem maken, geef hem daar wat lekkers te eten, doe aan grondwerk en houd het leuk voor hem.

niet als hij in de wasplaats is meteen afspuiten, maar gewoon aanleren dat als hij daar staat niet meteen door een hel moet gaan met het oo zo enge water Clown

p0ny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:51

als mijn verzorgpony dat probeert en hij vertikt het om erin te lopen dan krijgt hij een tik van de staleigenaar

p0ny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:52

ja en inderdaad als hij gewoon rustig staat hem een snoepje of iets dergelijks geven

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:01

probeer eerst uit te vinden of hij gewoon niet WIL of dat hij ergens bang voor is.
Het kan goed dat hij er een spelletje van maakt en dan moet je natuurlijk anders handelen dan wanneer je pony echt ergens angst voor heeft.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:28

Ik zal nou vast wel als diermishandelaar uitgemaakt worden, maar die van mij heeft het geleerd door op het moment dat hij staakte, gewoon een bezem op ze kont te zetten (dus eff lekker aantikken met een bezem). Wij hadden op d oude stal namelijk een wasplaats zo groot als een shetlanderstal en ook nog maar net 1.90 m hoog, natuurlijk is dat eng, maar na lang lief en aardig doen ben je het op slot zat. Toen hij er eenmaal instond een grote bak eten gegeven en sindsdien is hij braaf met me de wasplaats ingelopen

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 09:25

p0ny schreef:
als mijn verzorgpony dat probeert en hij vertikt het om erin te lopen dan krijgt hij een tik van de staleigenaar

Helpt niet,
een zweep helpt ookniet..
We hebben er al met 5 man om heen gestaan, maar hij rent je dan gewoon omver..

sans6 schreef:
probeer eerst uit te vinden of hij gewoon niet WIL of dat hij ergens bang voor is.
Het kan goed dat hij er een spelletje van maakt en dan moet je natuurlijk anders handelen dan wanneer je pony echt ergens angst voor heeft.

Als hij eenmaal erin staat is er niets meer aan de hand, maar de weg ernaartoe wel..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:32

Als hij je omver loopt heeft hij geen respect voor je, en daar moet je eerst aan gaan werken.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 15:33

Cassidy schreef:
Als hij je omver loopt heeft hij geen respect voor je, en daar moet je eerst aan gaan werken.

T is een manegepony
hij is altijd braaf
maar dan niet..
en ik rijd er zelf niet op maar ik wou 'm gewoon een keertje wassen omdat ie vies was