na-jaars dipje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mhtimmerwerk

na-jaars dipje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 13:48

mijn paard is wat chagarijnig op het moment hij kan mij nog wel waarderen maar als ik hem poets en er komen andere bij staan gaan zijn oren plat en bijt hij nog net niet,( echt nog net)
aaien is al helemaal uit de boze.
kunnen paarden last hebben van een na-jaars dipje.

sjallow

Re: na-jaars dipje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:45

toevallig een merrie bij ons op stal heeft er iedere herfst weer last van advies was lichtterapie haha da valt nie mee om zon lichtbaken aan te schaffen voor een paard [kostelijk ook nog nie normaal]dus die krijgt vitamine b complex en dat helpt nog ook

vlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:58

wauw..zou je als mens zijnde bij je paard in zon lichtbaken kunnen staan ? Knipoog ben je meteen ook van je eigen herfstdepressie af (als je die hebt)

miep23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:10

Probeer eens regelmatig een vitaminespuit

katel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:19

Ik heb net in de bit een artikel gelezen over winterdepressie of hoe je het ook wil noemen bij paarden. Blijkbaar komt het regelmatig voor bij paarden volgens de schrijver. En er zijn zelfs mogelijkheden voor lichttherapie. als je er in geinteresseerd bent, zou je in de laatste bit moeten kijken.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:21

denk dat veel paarden dit hebben
ff omschakelen van weersomstandigheden etc.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:27

hahahaha paarden zijn niet de enige Tong uitsteken, volgens mij heeft elke mens en dier wel is last van een najaarsdipje Tong uitsteken

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:53

He das grappig en meschien ook wel op mijn paard van toepassing, ook zo chagrijnig, sloom enz, ik had hem een vitaminespuit gegeven en hij is wel wat opgeknapt.
hij staat ook de hele dag te gapen.
Mhhhh ik zal het eens proberen met die lichttherapie, iemand hier ervaring en zou het eventueel ook gewoon het solarium mogen zijn.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:56

mijne heeft het ook weer.. best vervelend, wil niet geborsteld worden terwijl hij juist met druilerig weer in de modder gaat liggen Verdrietig
een gecombineerde lichttherapie voor ruiter en paard zou niet verkeerd zijn Cool

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 20:11

die vitamine spuit is idd een goed plan zeg( dat ik daar niet eerder aan gedacht heb)
super bedankt voor de tip
gr linda

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:22

Schiet me opeens te binnen zal het meschien met sint jacobs kruid te maken hebben.
Het valt mij op dat veel paarden bij mij voorjaardipje hebben het zal toch niet he?
Ik ga er even een topic over maken.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:40

die van mij vind het niet zo leuk om weer op stal te staan 's nachts, ze hebben heel de zomer dag en nacht buiten gestaan, dus dat is weer ff omschakelen, en tis nu erg snel donker natuurlijk. Zullen ze vast wel last van hebben