paard stapt achter me aan de hand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

okido

paard stapt achter me aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 09:06

hoi
als ik met mijn paard ga wandelen stapt ie achter me aan
net als een hondje
hij loopt dan ook op zn dooie gemakkie ipv
dat ie netjes naast me loop als ik aan het halstertouw trek
gaat ie niet harder lopen hij heeft meer zo iets van laat me lopen
hoe kan ik heb meer door laten stappen

dolor

Re: paard stapt achter me aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:41

als hij achter loopt, betekend dat dat hij je als leider ziet. de leiders in een kudde lopen ook altijd voor op, de andere paarden daar achter, niet er naast. dat er naast lopen is heel erg onnatuurlijk voor een paard.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:52

Ik wil juist dat mijn paard achter me aan loopt ipv naast me. Wees blij dat je paard dit automatisch aanbiedt...

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:55

Is je paard over het algemeen wat 'slomer'? Of doet ie dit alleen aan de hand?
Als een paard sjokt komt dit meestal door eentonigheid of verveling.

Verder ben ik het met dolor en cassidy eens dat je beter een stuk voor je paard uit kan lopen dan ernaast.

Als hij volgzaam achter je aan loopt kan hij je inderdaad als leider zien, maar als hij levenloos achter je aan sjokt is er meestal wat anders aan de hand!

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:56

Het paard wat ik rij doet dat ook. Als ik sneller ga lopen gaat zij mee en als ik heel langzaam ga lopen blijft ze er nog achter. Erg makkelijk.

okido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 13:29

ja hij sjokt achter me aan onder het zadel loopt ie door
hij zal het wel lekker vinden
ik weet het ook niet

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:22

Die van mij loopt ook altijd achter me aan en heeft ook een periode gehad dat ie dan niet door wou lopen.
Voordat je je paard er de schuld van geeft is het wel belangrijk lichamelijke klachten uit te kunnen sluiten.
Zelf ben ik een tijdje met zweep gaan wandelen (longeerzweep of lange dressuurzweep) en dan rustig tegen zijn kont aanleggen wanneer hij niet naar je stem luistert.
Dat aan het halstertouw trekken om je paard vooruit te krijgen lijkt me niet echt ideaal, misschien een idee om er een stemcommando aan te koppelen. Bij mij is dat: 'stap door'. Veel mensen gebruiken een ruk aan het halstertouw ook als bestraffing dus moet je uitkijken dat je je paard niet 2 dingen wilt laten doen met 1 commando/correctie.

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:24

Mijn paard wil mij juist nog wel eens voorbij lopen terwijl ik juist wil dat ze achter mij blijft. Haha!

Wat is het probleem het tempo of de postie, je kunt invloed uitoefenen op het tempo door zelf een actieve loophouding aan te nemen, zelf een stukje te gaan rennen zodat je paard ook even moet draven.

Als je je paard graag naast je wilt hebben lopen, zou ik op die plaats beginnen en licht aantikken met de zweep op de kont wanneer het tempo vertraagd. Belonen als het goed gaat.

K_irs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:31

Mijn shet loopt ook altijd achter me! Ik probeer meestal gewoon zelf naast haar te gaan lopen en stukjes te gaan rennen zodat zei gaat draven! En dan loopt ze automatisch wat meer door!

xx

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:34

Dat doet mijn pony ook, als ik ga lopen dan loopt zij ook, als ik ga rennen gaat ze draven, als ik ga stilstaan blijft zij ook staan maar wel steeds achter mij.
Ik denk dat je paard je gewoon dan als leider ziet ofzo.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:51

mijn paard loopt het liefst ook achter me aan, ik vind dit niet zo erg.

maar ik heb altijd geleerd dat er naast lopenook zo zijn redenen heeft, mocht je paard schrikken dan springt ie niet gelijk boven op je en met voor je paard lopen is die kans denk ik wel groter.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:03

paarden mogen bij mij niet direct achter me lopen ....
heb al verschillende keren gezien dat iemand met paard aan het wandelen is , buiten , waarbij het paard echt achter de geleider liep ,
paard schrikt, springt vooruit en gaat dwars over geleider heen
gevolgen daarvan kunnen vrij heftig zijn

chter me ja, maar wel schuin achter me met hoofd te hoogte van mijn schouder

als ik aan het grondwerken ben is het weer een ander verhaal , ligt aan wat ik op dat moment doe met et paard

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 07:31

Mijn paard loopt ook altijd achter me aan, vind dat helemaal niet erg.
Alleen jammer dat hij een keer zo geschrokken is dat hij mij omver liep, maar ja kan gebeuren.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:11

Goed dat hij achter je aan loopt Pling
Wat je kan proberen om hem wat actiever te laten lopen, is door het allemaal wat aantrekkelijker te maken voor hem. Doe wat meer dan lopen alleen. Ga zigzaggend lopen, draai een kleine volte, loop de andere kant op, ga stilstaan en loop dan weer door, ren eens een stukje. Vraag hem om je te volgen, vestig de aandacht op jezelf. Maak het wandelen een gezellig uitje voor hem. Zo voorkom je verveling waardoor hij wat actiever wordt. Maar blijf vooral voor hem, ga er niet naast lopen.

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 10:18

Oeehh ik heb ook 2 van zulke makkelijkertjes Haha! Hahaha maar meestal heb ik dan nog een neus in me rug en 2 hoeven op me hielen Tong uitsteken Hahaha,, toch wel schattig. Komt vooral door Join-Ups daardoor hebbe we een super hechte band gekregen Lachen

jouri_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:42

als hij niet naar voren wil lopen een stukje naar achter diewen en daarna lopen ze wel mee en anders ee zweep erbij houden maar niet gebruiken a.u.b.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:50

zolang die iets schuin achter je loopt en niet recht achterje
als die verder gewoon wel doorloopt en er niks mis mee is
en je hem niet hoeft voort te trekken ed

helemaal top !
dan ziet je paard jou dan dus als leider
zijn veel mensen jaloers op dat die dat zomaar doet

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:52

Dan ziet het paard jou als leider.

Ikzelf heb ook altijd het liefste dat ze naast me lopen, mochten ze schrikken kan ik zien wat er gebeurd en als ze achter me lopen niet, en voor hetzelfde geldt springen ze bovenop me.

anoek03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 13:43

ik vidn het ook fijner als me paard naast me loopt , hij doet heel verschillend als hij bijvoorbeeld het hoofdstel aan heeft looptie altijd naast me en het lieefst voor me dan word hij heel fris maa randers looptie gewoon naast of achter me;)

kissXbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:36

ik heb wel is gehat bij een paard van iemand die ik ken dat die mij elkekeer
meesleurde!
dat was niet echt prettig.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 12:05

Als we naar de wei wandelen, loopt die achter me (lekker rustig)
Als we uit wandelen gaan in het bos, loopt die naast me (pittige stap erin en alert)
Soms durft die te gaan draven wat bij mij direct tot "halt" leidt om dan terug in stap te vertrekken.

Eigenlijk is het de bedoeling dat die actief en alert meeloopt, zijn hoofd naast je, ter hoogte van je schouder. Hij mag niet zomaar achter je aan lopen (slapen), maar moet actief meekijken en opletten vb.: als je op straat wandelt. Zo zal hij minder snel schrikken.
Als je hem steeds achter je laat aanlopen en je gaat rijden, zal hij 'onrustiger' zijn, want nu loopt er niet meer iemand voor hem die op alles let. Nu moet hij zelf ook opletten en dat is hij niet gewoon.
Terwijl, als je hem aan de hand mee laat opletten en alert zijn, zal het voor hem niet veel aanpassing vragen wanneer je er op rijdt.