Hij loopt constant achter me aan, wanneer ik hem van me weg wil duwen/jagen draait hij 9 v/d 10 zijn hoofd naar me toe en gaat wendingen om zijn voorhand maken wanneer ik hem een duw tegen zijn kont wil geven. Echt beweging in de bak is er niet in te krijgen terwijl aan de hand vrolijk naast je mee draaft en zijn energie kwijt probeert te raken.
Als ik buiten de bak ga staan komt hij gewoon naast me staan bij het hek. Als ik in de bak voor hem uit ga draven draaft hij vrolijk achter me aan (hij lijkt het superleuk te vinden) maar uit zichzelf doet ie in de bak dus niet zoveel..
Iemand die hier een logica in ziet? Ik zie 't niet maar ben wel benieuwd naar mogelijke verklaringen van dit enigzins aparte gedrag
hij gaat dus echt wel z'n eigen gang, hij wil gewoon bij jou zijn, dat is zijn keuze
Misschien is het een idee om zo'n grote fitnessbal (of skippybal) erbij te gooien? Dat werkt wel redelijk bij de mijne en ga vaak ook gewoon wat anders doen, kastje opruimen ofzo zodat ze me niet kan zien, dan blijft ze ook niet zo bij de ingang staan