Hallo,
Zelf heb ik al jaren eigen paarden en de nodige ervaring. 2 weken terug ging ik heerlijk relaxt weer met mijn paard het bos inrijden. Hij vindt het altijd erg leuk, oortjes naar voren en is ook erg voorwaarts. Ook is hij erg mak en schrikt niet zo snel ergens van.
Maar 2 weken geleden gebeurde er dus echt iets vreemds.. Op een stuk galoppeerpad ging ik dus met hem galopperen, het is een pad met aan de ene kant een sloot en aan de andere kant bomen. Ineens tijdens de galop trok hij heel erg naar links richting de bomen, ik kon hem niet meer houden en aan de teugels trekken had géen zin meer. Door de takken die ik tegen mn lichaam kreeg viel ik van hem af, ik had gelukkig een cap op. Had wel even last van mn rug en ging toen tussen de bomen mn paard zoeken. Hij zat ergens tussen 2 bomen geklemd en was helemaal in paniek door wat er gebeurde. Zijn neus zat onder het bloed en zijn borst ook.. Ik wou hem niet straffen, maar nam hem rustig mee terug en stapte weer op en we gingen rustig in stap weer verder..
Ik heb geen idee waarom hij dit deed, voor mij is er geen verklaring.. Nu denk ik ook steeds het gevoel te hebben tijdens de galop dat hij vaker de bomenkant wilt gaan, ik heb geen idee waarom..
Hij staat altijd buiten en ik rijd hem zo 3 a 4 x in de week, verder is zoiets nog nóóit gebeurt..
Wie weet waarom hij zoiets doet? Nu durf ik niet ineens nog een keer het zelfde pad te nemen en eens lekker te galopperen, want als je zoiets meemaakt vergeet je dat niet zomaar..