Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Wendy schreef:@ubertha: jij geeft een gevaarlijk advies zeg! Wat je beschrijft is een join-up. Vooral je advies om dit keer op keer te doen is gevaarlijk. Voor de geest van het paard met name, je loopt het risico dat je hem geestelijk kapot maakt.
Als je wilt weten wat je op die manier aan kunt richten, lees dan vooral dit eens viewtopic.php?f=125&t=556025
Een join-up is niet iets wat je zomaar kunt doen en waarbij er niks kan mis gaan. Als je het doet, doe het dan goed en maar 1 keer. Als het vaker nodig is, zit er iets niet goed in jouw houding naar je paard toe en dat los je niet op door je paard geestelijk naar de filistijnen te helpen.
Voor de TS. Grondwerk is al meerdere keren genoemd. Maar de combinatie van jouw angst met een dominant paard zorgt er wel voor dat het handig is om hierin begeleiding te zoeken. Je moet door je angst heen zien te komen voordat je je echt consequent zult kunnen en durven gedragen naar je paard toe. Een paard heeft het onmiddelijk door als je niet meent wat je doet en angstig bent. Het kan allemaal goed komen, maar zoek iemand die echt weet waar hij/zij het over heeft om je hiermee te helpen.

ubertha schreef:Ik krijg het idee dat waar het hier om gaat een beetje vergeten wordt helaas.
Iemand anders opende dit topic en ik geef haar een tip.
Paardentango dan heb je niet goed mijn reacties gelezen denk ik want daar staat hetzelfde en een angstig paard is iets anders dan een dominant paard en in beide gevallen moet je eerst vertrouwen winnen.
. Ook al bedoelde ik het wel richting TS. Het gegeven advies hierboven is niet wat ik zelf zou adviseren.