Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

marleen_usar schreef:Als ik dwang gebruik of ook maar 1 keer trek aan het halstertouw wil hij er absoluut niet in,met veel geduld en gewoon op de klep blijven staan ging hij de laatste keer er binnen 10 minuten in.Ik had een emmertje in mijn hand met een beetje musley en dat werke ook,maar ook laat ik merken je hoeft er niet persè snel in en dat werkt ook.
Armani88 schreef:Hooi..
Ik heb een beetje een probleem met trailer laden.
Het paard is van een vriendin.
Hij wou er eerst helemaal niet in, maar toen had ik mijn paard in de trailer gezet en liep hij de klep al op, daarna had ik mijn paard eruit gehaald en na 2 minuten stond hij er in.
Maar nu wil hij niet verder dan alleen met 2 benen op de klep. wel met rust !!
Ik heb het op de monty roberts manier geprobeert, maar dat lukte niet.
Maar nu heb ik dus de 27 onderlinge wedstrijd en wil hem dus nu al trainen met de trailer.
Iemand ideeën hoe het me wel kan lukken.
Ik wil geen longeerlijn gebruiken of dat soort middelen.
alvast bedankt

Summertje schreef:Er zijn zoveel verschillende manieren maar wedde dat niet alle probleempaarden goed reageren op die dvd's die er zijn...
Cassidy schreef:Summertje schreef:Er zijn zoveel verschillende manieren maar wedde dat niet alle probleempaarden goed reageren op die dvd's die er zijn...
Zou het daar aan liggen? Heb mijn merrie alle mogelijke DVD's laten zien over trailerladen, heb ze zelfs voor haar box afgespeeld, en ze heeft aandachtig staan kijken. Op een of andere manier heeft ze toch niet helemaal begrepen wat de bedoeling was....
hahaha lijkt me trouwens wel een leuk idee
paardenfilm opzetten op stal en kijken hoe je paard reageerd